Socialsekreterare till vuxenenheten, Myndighetsutövning
Umeå kommun, Stöd och omsorg, Individ- och familjeomsorgen / Socialsekreterarjobb / Umeå
2020-02-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare till vuxenenheten, Myndighetsutövning" (publicerad 2022-11-08) ⬅️
Visa alla socialsekreterarjobb i Umeå,
Vännäs,
Nordmaling,
Vindeln,
Robertsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Umeå kommun, Stöd och omsorg, Individ- och familjeomsorgen i Umeå Individ- och familjeomsorgen i Umeå kommun vill i närhet och samspel vara en resurs som frigör och stärker människors förmåga att leva ett självständigt liv.
Vuxenenheten arbetar med handläggning av ärenden avseende personer 18 år och äldre, med missbruksproblem, psykisk ohälsa samt annan social problematik.
Nu söker vi två socialsekreterare!
Publiceringsdatum2020-02-14ArbetsuppgifterDu kommer arbeta med målgruppen vuxna 18 år och uppåt. I första hand med personer med missbruksproblem, ofta i kombination med psykisk ohälsa. Du kommer också arbeta med personer med annan psykosocial problematik utan missbruk till exempel våldsutsatta. Att handlägga ansökan om boende ingår också i dina arbetsuppgifter.
Arbetet består av myndighetsutövning, det vill säga:
- utredning
- motivering
- beslutsfattande
- uppföljning
Om dig
Vi söker dig som har socionomutbildning. Vi vill att du har tidigare erfarenhet av utredningar och myndighetsutövning.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med personer med missbruk och handläggning av ärenden enligt LVM och LVU och även arbete med hemlöshet. Kanske har du också erfarenhet av arbete med våld i nära relationer och hedersproblematik. Du har med fördel utbildning och erfarenhet av arbete med ASI, MI, FREDA, lösningsfokuserat förhållningssätt och Treserva.
Du har god förmåga att bemöta och lyssna in människor. Du är också bra på att ta egna initiativ och har förmåga att arbeta självständigt och fatta egna beslut. Arbetet är oförutsägbart, vilket ställer krav på flexibilitet och förmåga att omprioritera med kort varsel. Eftersom vi ofta möter människor i svåra livssituationer är det viktigt att du som person är trygg och stabil. Du samarbetar väl med andra professioner. Du besitter en administrativa förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift.
Arbetet kräver B-körkort.
Välkommen med din ansökan! Du kan antingen bifoga ditt cv och personliga brev alternativt fylla i dina uppgifter i ansökningsformuläret.
Vänta inte med din ansökan då urval sker löpande.
Övrig information1 tjänst vikariat, heltid, med start 20-04-01 eller enligt överenskommelse till och med 20-12-31.
1 tjänst vikariat, heltid, med start 20-05-01 eller enligt överenskommelse till och med 21-02-28.
Om Umeå kommun
Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med 12 000 medarbetare. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?
Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Läs mer om förmåner för medarbetare här.
Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte kommunen om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagUmeå kommun, Stöd och omsorg, Individ- och familjeomsorgen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/83".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Umeå kommun (org.nr 212000-2627)
Arbetsplats Umeå kommun, Stöd och omsorg, Individ- och familjeomsorgen
Jobbnummer 5098313
Observera att sista ansökningsdag har passerat.