Socialsekreterare till Mottag/utredning och Insatsenheten

Älmhults kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Älmhult
2017-11-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare till Mottag/utredning och Insatsenheten" (publicerad 2018-03-27) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Älmhult, Osby, Östra Göinge, Ljungby, Markaryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Älmhults kommun, Socialförvaltningen i Älmhult

Älmhults kommun befinner sig i ett expansivt utvecklingsskede och har en befolkning som växer. Vi behöver medarbetare som aktivt och engagerat bidrar till kommunens utveckling. I Älmhult kombinerar du den mindre ortens fördelar med en unik internationell atmosfär. Här är det lätt att leva och bo med nära till det mesta och goda kommunikationer gör det lätt att pendla.

Har du ett brinnande intresse för socialt arbete med personer i alla åldrar? Vill du bidra till att utveckla vår verksamhet tillsammans med oss? Då kan du vara den person vi söker!

Vi söker just nu en socialsekreterare till mottag/utredning samt till insatsenheten. Vi erbjuder ett utvecklande och betydelsefullt arbete, där du både får möjlighet till intern och extern handledning. Älmhults individ-och familjeomsorg har gjort en organisationsförändring som skapat snabba kommunikations- och beslutsvägar mellan enheterna och vi ser individen och familjen som ett. Vi är uppdelade i fem mindre grupper där varje grupp har nära kontakt med sin chef och sina medarbetare.

Som socialsekreterare hos oss har du:
• en flexibel arbetsmiljö
• närhet till din chef
• en personlig utvecklingstrappa
• möjlighet att påverka ditt arbete


Publiceringsdatum
2017-11-08

Arbetsuppgifter
Som socialsekreterare i insatsenheten arbetar du med att verkställa, följa upp och avsluta insatser för barn, familjer och vuxna. I arbetet i mottag/utredning ingår bland annat att göra förhandsbedömningar och utredningar inom barn och familj, unga vuxna och vuxna enligt SoL, LVU och LVM. I tjänsterna ingår kontakt med andra myndigheter, skola/förskola samt andra enheter inom socialförvaltningen. Du arbetar självständigt men också tillsammans med dina kollegor.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du är en person som ser möjligheter och som ser dig själv som en resurs i mötet med andra människor. Du behöver både ha förmågan att vara flexibel i ditt arbetssätt men också kunna visa på tydlighet och struktur när det behövs. Du har förmågan att hitta individens egna resurser genom att vara kreativ, lyssnande och anpassningsbar utifrån olika möten.

Erfarenhet av arbete inom IFO är meriterande. Kunskap om BBIC eller ASI är också en merit.

För tjänsten krävs körkort B.

ÖVRIGT
Vänta inte med att skicka in din ansökan, vi kommer att kalla till intervjuer löpande under ansökningstiden.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-30
Ange följande referens när du ansöker: A729410/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katarina Grundahl katarina.grundahl@almhult.se 0476-553 45

Företag
Älmhults kommun, Socialförvaltningen

Adress
Älmhults kommun, Socialförvaltningen
Box500
34323 Älmhult

Kontorsadress
Stortorget 1 34323 Älmhult

Jobbnummer
3790523

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Älmhults kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Älmhults kommun, Socialförvaltningen: