Socialsekreterare, projekt för sjukskrivna
Kristianstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad,
Hörby eller i
hela Sverige Till projekt för sjukskrivna utan ersättning
AOV:2015:113
Arbete och Välfärd
Möt framtiden med oss i Arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen.
Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.
Till en av verksamheterna i förvaltningen, Utredning som arbetar med ekonomiskt bistånd, söker vi projektledare till ett projekt som arbetar med sjukskrivna utan ersättning. Projektet drivs i samarbete med Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen.
Projektet vänder sig till sjukskrivna personer utan ersättning och som är aktuella på Arbete och välfärdsförvaltningen för sin försörjning. Projektet är processinriktat avseende utveckling av arbetssätt och metoder kring utredningar och samverkan för målgruppen.
Publiceringsdatum2015-10-14Dina arbetsuppgifterDu arbetar som projektledare, med förändrings- och rehabiliteringsarbete mot sjukskrivna personer boende i Kristianstad kommun.
På 50 % av tjänsten arbetar du med att utveckla metoder för arbetet med målgruppen. Du skall i samarbete med övriga aktörer i projektet kontinuerligt utvärdera verksamheten och ta initiativ till och förankra de förändringar som kan bli nödvändiga som en följd av metodutvecklingen. Du ansvarar också för att kontakter tas med andra förvaltningar och aktörer i syfte att underlätta samverkansformer och undvika parallella insatser. Vidare skall du i samarbete med arbetsledning planera för överföring av information och den successiva implementeringen av arbetsmetoder till arbetsgruppen i sin helhet.
På resterande 50 % handlägger du ärenden som ingår i målgruppen.
Kvalifikation
Socionomutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Det är meriterande med erfarenheter från arbete i kommunal verksamhet samt verksamhetssystemet Procapita. Det är också meriterande om du har erfarenhet av arbete inom Försäkringskassa och Arbetsförmedling. Då kommunikation och dokumentation ingår skall du ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Vi vill att du har förmåga att arbeta med utveckling av arbetssätt och metoder med ekonomiskt bistånd som ett instrument i det sociala arbetet.
Som person ska du vara intresserad av målgruppen och ha god förmåga att skapa förtroendefulla relationer med utsatta människor. Du behöver vara trygg i dig själv och ha en god samarbetsförmåga, men även ha vana av att arbeta självständigt.
Anställningsvillkor
Allm visstidsanställning, 100% med tillträde snarast eller enligt överenskommelse med varaktighet fram till 2017-05-30.
För mer information, ta kontakt med
Maria Sjöberg Olsrup, Enhetchef, 044-13 69 81 eller via e-post
maria.sjobergolsrup@kristianstad.seFör facklig information, ta kontakt med
Vlora Braha, SSR, 044-13 68 63
Gunilla Axelsson, Vision, 044-13 58 14
Sista ansökningsdatum
2015-11-04
Övrig informationMed hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.
Är du intresserad
Välkommen med din ansökan nedan via extern länk eller vår hemsida
www.kristianstad.se/jobb tillsammans med CV och personligt brev. Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, kontakta handläggare Jenny-Ann Östergren på 044-13 21 48.
Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAnge följande referens när du ansöker: AOV:2015:113
FöretagKristianstads kommun
AdressKristianstads kommun
29180 KRISTIANSTAD
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 044-135000
Jobbnummer 2479167
Observera att sista ansökningsdag har passerat.