Socialsekreterare myndighet äldre, sommarvikariat
Lerums kommun, Myndighet - Bistånd äldre / Administratörsjobb / Lerum
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Lerum,
Härryda,
Partille,
Göteborg,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lerums kommun, Myndighet - Bistånd äldre i Lerum Inom enheten utreds insatser enligt socialtjänstlagen för personer över 65 år samt färdtjänst, bostadsanpassning och parkeringstillstånd för alla åldrar. Till stöd i arbetet finns två förste socialsekreterare och en enhetschef.
Arbetsgruppen består av positiva och professionella medarbetare i olika åldrar. Stämningen i arbetsgruppen är god och vi stödjer varandra i det dagliga arbetet.
Våra lokaler finns i Lerums centrum, alldeles intill tåg- och busstation samt med närhet till butiker och restauranger.
Publiceringsdatum2024-03-04ArbetsuppgifterVi söker en vikarie som under semesterperioden, tillsammans med erfarna kollegor, ska arbeta med myndighetsutövning enligt socialtjänstlagen för personer som är över 65 år.
Ditt uppdrag som socialsekreterare är att med brukaren i fokus, informera, vägleda, ta emot anmälan/ansökan, utreda, göra individuella behovsbedömningar och fatta beslut om insatser enligt socialtjänstlagen. Det kan vara aktuellt med insatser såsom trygghetslarm, hemtjänst eller boende.
Det är fördelaktigt om du som söker har möjlighet att påbörja introduktion redan under våren.
KvalifikationerVi vill att du påbörjat utbildning till socionom eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Arbetet innefattar mycket kontakter med människor och därför krävs god social förmåga. Kunskaper gällande lagstiftning inom området, förmåga att uttrycka sig väl i både tal och skrift samt förmåga att driva det egna arbetet framåt är andra viktiga egenskaper. Du är bra på struktur, planering och prioritering och kan hantera krav från omgivningen utan att tappa fokus på uppdraget.
Erfarenhet av arbete inom myndighetsutövning och äldreomsorg är meriterande.
ÖVRIGT
Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare.
Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.
Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.
Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i t.ex. systeminloggning eller annan verifiering.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-03-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C180895".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Lerums kommun (org.nr 212000-1447)
Arbetsplats Lerums kommun, Myndighet - Bistånd äldre
Kontakt Enhetschef
Ida Pettersson
ida.pettersson2@lerum.se 0302-52 20 99 Jobbnummer 8514448
Observera att sista ansökningsdag har passerat.