Socialsekreterare/internkonsult

Ljusdals kommun / Administratörsjobb / Ljusdal
2017-10-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare/internkonsult" (publicerad 2023-10-02) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Ljusdal, Nordanstig, Hudiksvall, Bollnäs, Söderhamn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ljusdals kommun i Ljusdal, Hudiksvall, Bollnäs, Ånge, Ockelbo eller i hela Sverige

Socialtjänsten i Ljusdal satsar för att bli en attraktiv arbetsgivare med en god arbetsmiljö. Vi har redan ett nära chefskap, specialistsocionom och administratör knuten till varje arbetsgrupp. Nu tas steget att skapa en personalpool med ett antal socialsekreterare för att öka stabiliteten i verksamheten vid tex föräldraledighet och semesterperiod.

Individ- och familjeomsorgen i Ljusdal är organiserad med fokus på barns och vuxnas behov av skydd och stöd och samtidigt säkerställa ett nära chefskap som skydd för medarbetarnas arbetsmiljö. Ingen chef ansvarar för mer än 14 medarbetare. Flera administratörer har de senaste åren anställts för att avlasta enhetschefer, specialistsocionomer och socialsekreterare.
Som socialsekreterare/internkonsult har du hela individ- och familjeomsorgen som arbetsplats. Just nu är behovet störst inom barn- och ungdomsenheterna, men detta kan ändras över tid. Eftersom du ska arbeta över hela IFO kommer du att ha samma enhetschef som den administrativa enheten. Arbetsuppgifterna är att utreda behov av insatser hos barn, unga och vuxna inkl försörjningsstöd. I uppdraget ingår att sätta igång och följa upp insatser.

Vi söker dig som är socionom sedan några år. Du har erfarenhet av myndighetsutövning med stöd av SoL, LVU och LVM. Du gillar att arbeta i team. Krav är att du talar och skriver god svenska och att du gillar utmaningar. Vi arbetar i verksamhetssystemet Treserva. Arbetet kräver stor flexibilitet och förmåga att arbeta såväl självständigt som att samverka internt och externt med många aktörer. Förmågan att hantera stress är viktig för uppdraget.
För detta arbete krävs att du uppvisar utdrag ur polisens register.

Vi erbjuder tät arbetsledning och nära chefsstöd. Administrativt stöd finns för varje arbetsgrupp. Möjlighet till distansarbete. Nämnden har beslutat att IFO under 2018 ska prova arbeta 7-timmars arbetsdag med bibehållen lön för att öka dygnsvilan och minska stress. Vi satsar på vidareutbildning. Efter att ha jobbat här i några år kan du räkna med en längre utbildning på magisternivå el psykoterapeutisk inriktning. Vi har friskvårdspeng och möjlighet att växla in semestertillägg mot extra semesterdagar. Extern handledning är en självklarhet.
Provanställning kan komma att tillämpas.

Körkort krävs.

Tillsvidareanställning tillträde 171201, eller enligt överenskommelse.
Heltid.
Chatarina Plomér, Verksamhetschef, 0651-180 00.
Fackliga kontaktpersoner nås via växeln, 0651-180 00.
2017-10-23

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:

Ljusdals kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen.

Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta
oss med sådana erbjudanden.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning tillträde 171201 eller enligt överenskommelse.

Publiceringsdatum
2017-10-09

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Chatarina Plomér chatarina.plomer@ljusdal.se 0651-180 94

Företag
Ljusdals kommun

Adress
Ljusdals kommun
Norra Järnvägsgatan 21
82780 Ljusdal

Kontorsadress
Norra Järnvägsgatan 21

Jobbnummer
3739595

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ljusdals kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ljusdals kommun: