Socialsekreterare, försörjningsstöd
Hofors kommun / Socialsekreterarjobb / Hofors
2022-04-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare, försörjningsstöd" (publicerad 2022-09-12) ⬅️
Visa alla socialsekreterarjobb i Hofors,
Ovanåker,
Sandviken,
Hedemora,
Falun eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hofors kommun i Hofors Hofors är en liten naturskön kommun med stora möjligheter. 35 minuter väster om Gävle och 25 minuter från Falun hittar du Hofors med framgångsrika industrier och serviceföretag i en bra boendemiljö och en väl utbyggd samhällsservice. Här bor du billigt och lever rikt - oavsett om du väljer tätorten Hofors eller det mer lantliga Torsåker. Med stort utbud av idrott, kultur, natur och föreningsliv inpå knuten finns goda förutsättningar för dig och din kompetens att utvecklas. En sådan tillvaro kallar vi vänlig. Kommunen har cirka 9600 invånare och ungefär 1000 anställda. Gemensamt arbetar Hofors kommuns medarbetare efter värdegrunden respekt, professionalism och ansvar. Läs mer på
www.hofors.se Publiceringsdatum2022-04-08ArbetsuppgifterDitt uppdrag kommer att bestå av att hjälpa människor att komma ut i egen försörjning. Föt att lyckas med det är det viktigt att du är bra på att samarbeta med kollegor inom Kommunen samt externt med arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, psykiatrin- primärvården.
Du kommer att träffa personer som söker bistånd. Du kommer att utreda ansökningar, fatta beslut, verkställa beslut , erbjuda råd och stödinsatser.
Det är viktigt att du har förmågan att arbeta relationskapande och är bra på att etablera kontakt med människor som befinner sig i en utsatt situation.
Arbetet som socialsekreterare förutsätter att du är bra på att bemöta människor i kris och att du har en humanistisk grundsyn med tro på människan,
Söker du ett givande och intressant arbete med möjlighet att utvecklas i din roll som socialsekreterare? Då har vi jobbet du söker!
Intervjuerna kommer att ske löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Varmt välkommen med din ansökan till oss i Hofors Kommun.
KvalifikationerSocionomexamen eller motsvarande högskoleutbildning som arbetsgivaren prövar likvärdig samt erfarenhet av myndighetsutövning. Du behärskar ett professionellt bemötande, är noggrann och har en vilja att möta människor i svåra situationer. Du har god samarbetsförmåga, är utåtriktad och engagerad, har lätt att uttrycka dig i tal och skrift, är flexibel och kan variera dina arbetsuppgifter efter verksamhetens och enhetens behov. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Som person är du trygg i dig själv och i din profession. Du har lätt för att bygga relationer och skapa förtroende samt är uthållig, nyfiken på människors olikheter.
Det är en fördel om du har erfarenhet av liknande arbete och andra relevanta utbildningar inom området. Tidigare erfarenhet systemet Treserva ses som meriterande.
Vi behöver dig som är stresstålig, trygg, pedagogisk, ansvarstagande, gillar att samarbeta samt har intresse av att arbeta i en lärande organisation.
Du behöver ha B-körkort då arbetet kan medföra resor i tjänsten.
ÖVRIGT
OBS! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hofors kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via offentliga jobb och inte via e-post eller pappersformat.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-05-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHofors kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C83822".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Hofors kommun (org.nr 212000-2296)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Kontakt tf enhetschef
Emma Lundin
0290 - 77 17 28 Jobbnummer 6522460
Observera att sista ansökningsdag har passerat.