Socialsekreterare, ekonomiskt bistånd

Bräcke kommun, Sociala avdelningen / Socialsekreterarjobb / Bräcke
2022-02-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare, ekonomiskt bistånd" (publicerad 2023-03-28) ⬅️


Visa alla socialsekreterarjobb i Bräcke, Höganäs, Ängelholm, Helsingborg, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bräcke kommun, Sociala avdelningen i Bräcke

I Bräcke kommun i Jämtland är du alltid nära äventyr och smultronställen. Gnistrande vinterdagar på skidor såväl som heta sommardagar i båten är vardag för oss som bor här. I Bräcke kommun finns trygga skolor, personlig äldrevård och en mängd små och medelstora företag med idéer och kunskap som skapar värden lokalt och globalt. Goda kommunikationer i stråket mellan Sundsvall och Östersund och en fibertäckning på över 90 procent gör det enkelt att bo, jobba och resa i vår kommun. Här finns en vilja att utvecklas och samtidigt en självklar mentalitet att värna om naturen, kulturen och människorna som bor här. Välkommen till Bräcke kommun - lite närmare!


Publiceringsdatum
2022-02-18

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna innebär utredningar vid nyansökningar, löpande handläggning av ekonomiskt bistånd och att stödja den enskilde i att hitta vägar till arbete eller annan försörjning vilket innebär stort samarbete med Arbetsmarknadsenheten. Vi arbetar med den enskildes behov i fokus och som socialsekreterare hos oss har du goda förutsättningar till ett nära och kontinuerligt klientarbete. Du handlägger hela processen från nybesöksutredning till ett långsiktigt förändringsarbete. Detta görs i samverkan med samarbetspartners inom kommunen och andra myndigheter.


Kvalifikationer
Kvalifikationer
Du har socionomexamen och erfarenhet av arbete inom handläggning av ekonomiskt bistånd. Vi vill att du tillsammans med oss vill fortsätta att utveckla vår verksamhet. Du skall ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, vara ansvarstagande och kunna arbeta självständigt. Viktiga egenskaper är samarbetsförmåga och flexibilitet.

Vi erbjuder
En trevlig arbetsplats med bra pendlingsmöjligheter, en bra introduktion med följande mentorskap, intern och extern handledning, kontinuerliga träffar med kollegor från länets övriga kommuner, kompetensutveckling. Friskvård är något som vi prioriterar. Möjlighet finns till visst distansarbete om verksamheten tillåter.

Körkort och datorvana är ett krav.

ÖVRIGT
Bifoga CV och personligt brev och berätta lite om dig själv
Vi kommer arbeta löpande med urval och intervjuer.
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden från bemannings- och rekryteringsföretag om annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller efter överenskommelse. Vi tillämpar ev. 6 månaders provanställning.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bräcke kommun, Sociala avdelningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022-3-Soc".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bräcke kommun (org.nr 212000-2460), http://www.brackenasta.se

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Bräcke kommun, Sociala avdelningen

Kontakt
Chef för Individ- och familjeomsorgen
Anneli Valter
anneli.valter@bracke.se
0693-16224

Jobbnummer
6358858

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bräcke kommun, Sociala avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bräcke kommun, Sociala avdelningen: