Socialsekreterare, Barn och ungdom
Kristianstads kommun / Socialsekreterarjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla socialsekreterarjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad,
Hörby eller i
hela Sverige Kristianstads kommun har drygt 7 000 medarbetare som gör skillnad i människors vardag, varje dag. Hos oss hittar du medarbetare som brinner för välfärden och vill utveckla idéer till verklighet. Kristianstads kommun erbjuder flera olika karriärvägar så att du kan utvecklas genom hela arbetslivet.
Vill du vara en av Barn och ungdomsverksamhetens viktigaste medarbetare? Vi söker en socialsekreterare till utredningsteam 1. Barn och ungdomsverksamheten har varit och är fortfarande inne i ett spännande utvecklingsarbete. Vi söker nu dig som vill vara med att fortsätta att utveckla verksamheten. Vi är flertalet medarbetare med mångårig erfarenhet som vill göra Kristianstad kommun till en socialtjänst i framkant.
Publiceringsdatum2024-06-12ArbetsuppgifterDina arbetsuppgifter består huvudsakligen av handläggning och dokumentation enligt socialtjänstlagen och LVU. I rollen som utredande socialsekreterare ansvarar du för utredningsarbete samt för att följa upp beviljade insatser. Vi vill skapa förändring för de barn och unga som vi möter, främja samarbete och arbeta med delaktighet och kvalitet på ett respektfullt sätt. Vårt mål är att alltid hitta bra lösningar i samverkan med den enskilde, familjen och dennes nätverk och i samverkan med andra myndigheter.
Hos oss har vi en bred och lång erfarenhet från socialt arbete i olika former och vi ser fram emot att välkomna dig som vår nya kollega.
KvalifikationerDu som söker har socionomexamen. Har du erfarenhet av myndighetsutövning, gärna inom socialtjänstens barn- och ungdomsvård är det meriterande liksom utbildning i BBiC och i Signs of safety. Eftersom kommunikation och dokumentation ingår i arbetet behöver du datorvana och god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. B-körkort är ett krav.
Vi söker dig som är trygg i dig själv, strukturerad, flexibel, kreativ och modig. Samarbete är en självklarhet för dig, både internt och externt. Du vågar se, ta ansvar och kan hantera svåra akuta situationer. Vidare behöver du kunna arbeta både självständigt och tillsammans med kollegor och samarbetspartners.
När sökande erbjudits anställning ska den som i sitt arbete direkt och regelbundet kommer i kontakt med barn visa ett registerutdrag ur polisens belastningsregister enligt bestämmelser i 2013:852 Socialtjänstlagen.
ÖVRIGT
I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.
Arbete- och välfärdsförvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen.
Vi arbetar utifrån vår vision Möjlighet att lyckas och vår värdegrund som utgår från de fem begreppen: Respektfull, Delaktighet, Resultatinriktad, Professionell och Tillitsfull. Orden är grunden i vårt varumärke och de beskriver hur förvaltningen vill uppfattas av dem vi är till för.
Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00.
Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken
https://zero.comaround.com/sv-se/. Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-06-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "AOV-2024-41".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kristianstads kommun (org.nr 212000-0951)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Kristianstad kommun, Barn och Ungdom
Kontakt Tf. Enhetschef
Susan Gren
044-13 62 98 Jobbnummer 8743402
Observera att sista ansökningsdag har passerat.