socialsekreterare
Kristinehamns kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Kristinehamn
2017-11-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "socialsekreterare" (publicerad 2018-04-20) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Kristinehamn,
Storfors,
Nacka,
Degerfors,
Karlskoga eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristinehamns kommun, Socialförvaltningen i Kristinehamn Kristinehamns kommun har cirka 24.000 invånare och ligger vid Vänerns strand i Värmland. Här finns ett gott företagsklimat, ett rikt kultur- och fritidsliv samt tillgång till vacker skärgård och natur.
Socialförvaltningen är uppdelad i verksamhetsområdena handikappomsorg, individ- och familjeomsorg samt äldreomsorg. Förvaltningens kärnverksamhet är att:
• bedriva omvårdnad, omsorg och rehabilitering
• ge stöd och hjälp för människor att bli självförsörjande och leva ett självständigt liv
• genom utredning och insatser ge barn, ungdomar och vuxna stöd, hjälp och service
• ge stöd och service till funktionshindrade
Publiceringsdatum2017-11-06ArbetsuppgifterÄr du nyfiken, nytänkande, positiv och driven som vill vara med och bygga upp nått nytt? Då ser vi fram emot att arbeta med just dig!
Under hösten ska ett arbete påbörjas med att införa en ny arbetsmetod, där kan du vara med och påverka hur vår nya metod ska utformas.
Arbetsmetoden innebär att alla nybesök gällande ekonomiskt bistånd ska ske på vår arbetsmarknadsenhet AME,tillsammans med en
arbetsmarknadskonsulent. Det innebär att vi på ekonomienheten kommer att specialisera oss.
Några socialsekreterare kommer arbeta med nybesök i tätt samarbete med AME och övriga arbetar med de klienter som har behov av försörjningsstöd och insatser under längre tid.
De effekter och resultat vi förväntar oss av det nya arbetssättet är att fokus ska ligga på arbete,
kortare väntetider och på sikt minskat långvarigt biståndsberoende.
Tjänsten innefattar även att handlägga och fatta ekonomiska beslut men även motivera till att finna lösningar till självförsörjning. Det innebär samverkan mellan andra enheter inom kommunen men också andra myndigheter
bl.a. Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan och Landstinget.I tjänsten ingår myndighetsutövning
enligt Socialtjänstlagen (SoL) samt ansvar för uppföljning och utvärdering av pågående biståndsinsatser.
Du kommer arbeta i team med kollegor, 1 :e socialsekreterare samt chefsstöd men du har också eget ansvar i arbetet.
Vi kommer erbjuda kompetensutbildning samt extern handledning.
Så tveka inte med din ansökan,här har du din chans att följa med oss på denna förändringsprocess!
KvalifikationerVi söker dig som är socionom eller har annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet av myndighetsutövning och arbete med försörjningsstöd är en merit. Du utrycker dig väl i tal och skrift samt har god dokumentationsförmåga då det är en viktig del i arbetet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och att du är rätt person för oss.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Kristinehamn kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-20
Ange följande referens när du ansöker: A728749
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnne Söderman 0550-885 28
Evelina Blomqvist 0550-885 92
FöretagKristinehamns kommun, Socialförvaltningen
AdressKristinehamns kommun, Socialförvaltningen
Kungsgatan 30
68184 Kristinehamn
KontorsadressKungsgatan 30 68184 Kristinehamn
Jobbnummer 3786317
Observera att sista ansökningsdag har passerat.