Skolassistent / Växelreceptionist
Norsjö kommun / Administratörsjobb / Norsjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Norsjö,
Malå,
Lycksele,
Skellefteå,
Arvidsjaur eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Norsjö kommun i Norsjö,
Skellefteå eller i
hela Sverige Plats: Norsjö kommun
Arbetsuppgifter: SKOLASSISTENT - 50 %. Placering på Grundskolan förmiddagar. Assistentroll med huvudsakligt arbetsområde inom grundskolans expedition. Frånvarorapportering (lärare, elever), vikarieanskaffning (lärare) i samråd med rektor, telefonpassning, administration av Web gällande för- och grundskolan. Självständigt genomföra uppdrag med användning av Word, Excel och andra Microsoft produkter. Viss datahantering i Extens, allmänna frågor och service till elever, lärare, rektorer samt föräldrar/vårdnadshavare. Arbetet innefattar även arbete inom barnomsorgens - förskoleverksamhetens område med generell kundservice och administration i närvarosystemet "Nuddis".
KOMMUNVÄXEL / RECEPTION - 50%. Placering i Kommunhuset eftermiddagar. Assistentroll med huvudsakligt arbetsområde inom kommunens växeladministration samt reception. Arbetet innefattar bl.a. mottagande av besökare, informationsförmedling personligen och via telefon, uppdatering av information i växelsystemet TRIO, posthantering, hantering av busskort, sammanställning av bl.a. leasingbilarnas användning för interndebitering, olika sporadiska uppdrag från verksamheterna, backup till administration av mobilabonnemang. Tjänsten innefattar höga krav på integritet, professionalism och sekretess. Du förväntas inneha hög nivå av initiativförmåga och jobbar effektivt och självständigt.
Tjänsten ingår i den administrativa gruppen inom Gemensam service, Kommunförvaltningen. B-körkort.
Personliga egenskaper: God samarbetsförmåga och mycket god förmåga att uttrycka sig både muntligt och skriftligt. God vana att hantera flera parallella arbetsuppgifter och känner sig bekväm med förändringar och nya utmaningar.
Utbildning/erfarenhet: Gymnasial utbildning med inriktning administration eller ekonomi är ett krav. Kunskaper inom IT, Agresso/WebInfo, TRIO och IST/Extens är meriterande för anställningen. Språkliga färdigheter i bl.a. engelska är ett krav. Mycket goda kunskaper i användning av Word, Excel och andra Microsoft produkter och snabb inlärning på nya datorbaserade stödsystem.
Vid eventuellt erbjudande om anställning kommer aktuellt utdrag ur polisens belastningsregister att efterfrågas
Publiceringsdatum2012-02-13KörkortskravB
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Vikariat 2012-03-01 t.o.m. 2013-02-28
ErsättningFast lön
Ange löneanspråk i ansökan.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-02-21
Vi eftersträvar i möjligaste mån en jämn könsfördelning.
Ange följande referens när du ansöker: 10/12
Ansökan kan skickas till e-postadress:
jobbansokan@norsjo.seKontaktInger Johansson, Kanslichef, 0918-141 19 (Telefon)
Facklig kontaktAina Sjölin-Ekman, Vision, 0918-141 14 (Telefon)
FöretagNorsjö kommun
AdressNorsjö kommun
93581 NORSJÖ
KontorsadressStorgatan 67
KontaktuppgifterTelefonnummer: 0918-140 00
E-postadress:
jobbansokan@norsjo.se Jobbnummer 1156293
Observera att sista ansökningsdag har passerat.