Skill söker Redovisningsansvarig till Linköping
Skill Rekrytering & Bemanning AB / Redovisningsekonomjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skill Rekrytering & Bemanning AB i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Brinner du för redovisningsfrågor och vill vara med på en spännande resa i ett expansivt bolag med en optimistisk framtidstro? Då har vi jobbet för dig!
Publiceringsdatum2020-01-07Om företagetSkill är ett bemannings- och rekryteringsföretag med en växande nationell närvaro. Våra ägare, som är 18 industriföretag, tre kommuner och ett regionförbund, vill att vi arbetar med att säkerställa kompetensförsörjning av högsta kvalitet.
I vårt uppdrag ligger också att vara engagerade i utbildningar och kompetensförsörjningsfrågor och fungera som en naturlig samlingspunkt för våra kund- och ägarföretag genom våra olika nätverk. Skill har idag kontor i Linköping, Norrköping, Motala, Stockholm, Göteborg och Karlskrona. Dessa kontor bemannas av sammanlagt ett 80-tal personer. Över 700 konsulter är uthyrda till våra kunder och vi gör flera hundra rekryteringar direkt till kund under ett år.
Vårt affärsstödsteam finns på Linköpingskontoret och servar hela organisationen.
ArbetsuppgifterVi erbjuder en tjänst som redovisningsansvarig där du ingår i ett team som innehåller funktioner som ekonomi, lön, reception, IT och kvalité & Miljö, totalt 7 medarbetare. Affärsstöd är en intern servicefunktion, interna kontakter och närvaro är därigenom en naturlig del i din vardag. I ditt uppdrag ingår att utveckla och förbättra ekonomiprocesserna där ditt huvudfokus är processerna som är kopplade till bokslut och den löpande redovisningen.
För att passa i rollen ser vi att du har erfarenhet av arbete inom följande områden:
• Upprättande av års- och månadsbokslut
• Koncernbokslut
• Årsredovisning
• Avstämnings- och analysarbete
• Löpande bokföring
• Deklarationer
• Skatter
• Momsdeklarationer
• Process- och rutinutveckling
ProfilDu har civilekonomutbildning eller annan eftergymnasial utbildning med inriktning redovisning eller motsvarande och flera års erfarenhet av likande arbetsuppgifter.
Som person har du ett intresse för utvecklings- och förbättringsarbete, är ansvarstagande och trivs med att arbeta i en föränderlig miljö.
Då tjänsten innehåller mycket löpande kontakt både internt och externt är det viktigt att du är serviceinriktad och lyhörd. Du har erfarenhet av Office-paketet och är bekväm med att arbeta i olika IT-system, koncernen använder Visma som affärssystem.
Tjänsten är heltid (100%), tillsättning sker enlig överenskommelse och du rapporterar till ekonomichefen.
Ansökningsförfarande
Du ansöker genom att logga in eller registrera CV och personligt brev på
www.skill.se. Registrering i vår databas innebär ett enklare rekryteringsförfarande för dig och för oss. Om du har frågor är du välkommen att ringa eller maila till Ekonomichef Peter Teske 013-495 89 83 alt 0764-96 6041,
peter.teske@skil.se eller ansvarig rekryteringskonsult Svanhild Johansson, 0720-05 99 64,
svanhild.johansson@skill.se Intervjuer och urval sker fortlöpande så skicka in din ansökan redan idag. Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-01-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSkill Rekrytering & Bemanning AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4815".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Skill Rekrytering & Bemanning AB (org.nr 556685-8618),
https://skill.se/ Arbetsplats Skill Scandinavia AB
Jobbnummer 5028137
Observera att sista ansökningsdag har passerat.