Skattehandläggare, Växjö
Skatteverket / Juristjobb / Växjö
2015-09-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Växjö" (publicerad 2018-08-22) ⬅️
Visa alla juristjobb i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Växjö,
Ljungby,
Älmhult,
Värnamo,
Vetlanda eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare
innebär att du huvudsakligen kommer att arbeta med löpande arbetsuppgifter avseende inbetalningar men inslag av andra löpande arbetsuppgifter kan förekomma.
Likvidsektionen i Växjö arbetar huvudsakligen med hantering av skatteinbetalningar och kommunavräkning. Kommunavräkning sker för kommuner, landsting och trossamfund söder om Stockholm. Likvidhantering är en manuell hantering av in- och utbetalningar av skatter och avgifter.
Sektionen ansvarar också för arbetsuppgifter avseende inbetalningar och reskontrahantering för ackordsuppgörelser, överenskomna företrädaransvar, utdelningar i konkurser samt skuldsaneringar från Kronofogdemyndigheten.
Skattekontoret i Växjö är en del av södra regionen och har ca 90 medarbetare.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som har
• har en avslutad 3-årig gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning
• har minst två års relevant arbetslivserfarenhet t.ex. inom redovisning/bokföring
• har förmåga att självständigt planera ditt arbete
• har analytisk förmåga
• är noggrann och ansvarskännande
• har ett utpräglat siffersinne
• har ett serviceinriktat och kundorienterat förhållningssätt
• har god samarbetsförmåga.
Det är meriterande om du har kunskap om skattedeklarationer och/eller skattekontot.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2015-09-28ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-10-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLeif Petersson, sektionschef 010-572 23 79
Hanna Kvarnholt, HR-konsult 010-574 93 93
Eva Viberg, facklig kontaktperson Saco 010-573 75 41
Robin Vahlberg, facklig kontaktperson ST 010-574 93 53
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Linnégatan 8 VÄXJÖ
35197 Växjö
KontorsadressLinnégatan 8 VÄXJÖ
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2452282
Observera att sista ansökningsdag har passerat.