Skattehandläggare, Västervik
Skatteverket / Ekonomijobb / Västervik
2013-10-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Västervik" (publicerad 2018-12-10) ⬅️
Visa alla ekonomijobb i Västervik,
Vimmerby,
Valdemarsvik,
Oskarshamn,
Hultsfred eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Västervik,
Vimmerby,
Oskarshamn,
Linköping,
Norrköping eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.Skattekontoret Västervik ansvarar för det geografiska området Västervik, Vimmerby och Hultsfred kommuner. Kontoret ansvarar också för en tredjedel av Sveriges ideella föreningar och stiftelser samt alla Sveriges ekonomiska föreningar och bostadsrättsföreningar. Slutligen har kontoret riksansvar för rot- och rutavdrag.
Vi behöver förstärka vår verksamhet och söker därför ett antal skattehandläggare till sektionerna som handlägger rot- och rutavdrag.
Dina arbetsuppgifter som handläggare för rot- och rutavdrag innebär i huvudsak att ge service, registrera och handlägga ärenden. I ditt arbete ingår muntlig och skriftlig kontakt med företag och privatpersoner.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har treårig gymnasieutbildning
• har mycket god samarbetsförmåga och servicekänsla
• tydligt och lättbegripligt kan kommunicera på svenska i tal och skrift
• har förmåga att självständigt utföra utredningar och fatta beslut
• har en god förmåga att organisera, hantera många ärenden parallellt och arbeta i ett högt tempo.
Det är meriterande med erfarenhet av liknande arbete på Skatteverket eller annan myndighet, erfarenhet av arbete inom service och administration samt om du har minst 60 hp inom ekonomi/juridik.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
Anställningarna är tidsbegränsade och på heltid fr.o.m. den 13 januari 2014 t.o.m. den 31 december 2014.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Om du har frågor kontakta:
Ida Nylén, sektionschef, 010-5787711
Maria Zaninotti, 010-5787767
Frida Sonnerby, 010-5761002
Maria Svantesson, HR-konsult, 010-5749110
Fredrik T Jonsson, Saco, 010-5787754
Erik Sandahl, ST, 010-5761069
Publiceringsdatum2013-10-17Arbetstider och omfattningEj specificerat , Ej specificerat , Tidsbegränsad anställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1680035
Observera att sista ansökningsdag har passerat.