Skattehandläggare, Västervik

Skatteverket / Ekonomijobb / Västervik
2012-11-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Västervik" (publicerad 2018-12-10) ⬅️


Visa alla ekonomijobb i Västervik, Vimmerby, Valdemarsvik, Oskarshamn, Hultsfred eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Västervik, Vimmerby, Oskarshamn, Linköping, Norrköping eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Kvalitetsmässan för verksamhets- och samhällsutveckling gav Skatteverket utmärkelsen "Sveriges modernaste myndighet" under 2011 med motiveringen "effektiva, kundorienterade, samverkar, förenklar och hittar nya lösningar".

I början av 2012 korades Skatteverket också till den mest servicevänliga myndigheten i Sverige, som en av de första ServiceScore®-vinnarna någonsin.Skattekontoret Västervik ansvarar för det geografiska området Västervik, Vimmerby och Hultsfred kommuner. Kontoret ansvarar också för en tredjedel av Sveriges ideella föreningar och stiftelser samt alla Sveriges ekonomiska föreningar och bostadsrättsföreningar. Slutligen har kontoret ansvar för ansökningar om avdrag för rot- och rutarbete.

På skattekontoret i Västervik är vi cirka 160 medarbetare. 

Vi behöver förstärka vår verksamhet och söker därför ett antal skattehandläggare som ska arbeta med rot och rut.

Dina arbetsuppgifter som handläggare innebär i huvudsak att ge service, registrera och handlägga ärenden. I ditt arbete ingår muntlig och skriftlig kontakt med företag och privatpersoner. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet bestäms utifrån verksamhetens behov och din kompetens.

 Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
•  som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som  

• har 3-årig gymnasieutbildning med godkända betyg
• har en mycket god samarbetsförmåga, servicekänsla och ett bra bemötande
• tål stress och hög arbetsbelastning
• har hög arbetskapacitet och förmåga att jobba mot deadlines
• har lätt att kommunicera enkelt och begripligt på svenska
• har förmåga att självständigt utföra utredningar och fatta beslut
• har en öppen, lyhörd och förklarande attityd
• är flexibel.

Det är meriterande om du har erfarenhet av utredningsarbete från Skatteverket eller annan myndighet och att du har minst 60 hp inom ekonomi/juridik.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. 

Anställningen är tidsbegränsad t.o.m. 2014-01-31

Välkommen med din ansökan till oss! 

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2012-11-01

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tidsbegränsad anställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ida Nylén, Sektionschef, 010-578 77 11
Maria Zaninotti, Sektionschef, 010-578 77 67
Fredrik Jonsson, Facklig kontaktperson SACO, 010-578 77 54
Lars Jonsson, Facklig kontaktperson ST, 010-578 77 44
Hanna Kvarnholt, HR-konsult, 010-574 93 93

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1380295

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: