Skattehandläggare, Västervik
Skatteverket / Ekonomijobb / Västervik
2015-04-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Västervik" (publicerad 2018-12-10) ⬅️
Visa alla ekonomijobb i Västervik,
Vimmerby,
Valdemarsvik,
Oskarshamn,
Hultsfred eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Västervik,
Vimmerby,
Oskarshamn,
Linköping,
Norrköping eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Skattekontoret i Västervik ansvarar för en tredjedel av Sveriges ideella föreningar och stiftelser samt alla Sveriges ekonomiska föreningar och bostadsrättsföreningar. Kontoret har dessutom ett riksansvar för rot och rut.
På skattekontoret i Västervik är vi ca 180 medarbetare.
Vi behöver förstärka vår verksamhet och söker därför ett antal skattehandläggare till sektionerna som handlägger rot- och rutavdrag.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare
innebär i huvudsak att ge service och handlägga ärenden inom rot och rut. Beroende på kompetens och lämplighet kan du komma att arbeta med djupare handläggning inom rot och rut. I ditt arbete ingår muntlig och skriftlig kontakt med privatpersoner, företag och andra myndigheter. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet bestäms utifrån verksamhetens behov och din kompetens.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en universitets- eller högskoleutbildning om minst 120p/180hp alternativt har en YH/KY utbildning inom ekonomi/administration omfattande 400 YH-poäng/80 KY-poäng alternativt avslutad teoretisk gymnasieutbildning samt 3 års arbetslivserfarenhet
• har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
• har förmåga att självständigt planera och prioritera ditt arbete
• kan göra självständiga bedömningar och fatta beslut
• har mycket god samarbetsförmåga och vilja att dela med dig av din kunskap och erfarenhet
• är noggrann och ansvarstagande
• är positiv, empatisk och lyhörd samt visar intresse och engagemang både internt och externt
• har god servicekänsla, ett kundanpassat förhållningssätt och inger förtroende.
Det är meriterande om du har några års aktuell arbetslivserfarenhet inom något/några av följande områden; kundservice där du förmedlat information och fakta skriftligt och muntligt, administration, ärendehandläggning och/eller erfarenhet från byggsektorn/hushållsnära tjänster.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Det rör sig om både tillsvidareanställningar och tidsbegränsade anställningar. Vi kan komma att tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Publiceringsdatum2015-04-07Arbetstider och omfattningHeltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-04-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnnika Lundkvist, Sektionschef 010-572 21 69
Maria Zaninotti, Sektionschef 010-578 77 67
Linda Södergren, facklig kontaktperson ST 010-578 77 02
Fredrik Jonsson, facklig kontaktperson Saco 010-578 77 54
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Kvarngatan 10
59385 Västervik
KontorsadressKvarngatan 10
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2236636
Observera att sista ansökningsdag har passerat.