Skattehandläggare, Värnamo

Skatteverket / Ekonomijobb / Värnamo
2014-05-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Värnamo" (publicerad 2018-06-04) ⬅️


Visa alla ekonomijobb i Värnamo, Hylte, Gnosjö, Gislaved, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Värnamo, Ljungby, Växjö, Jönköping, Vetlanda eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att
du arbetar med kontroll, information, service och löpande arbete. Dina arbetsområden omfattar handläggning av beskattningsärenden för såväl privatpersoner som företag. I arbetet ingår t ex att granska underlag för avlämnade deklarationer, utreda och informera samt att fatta beslut i skatteärenden. Arbetet som skattehandläggare innebär många externa kontakter, såväl skriftligen som muntligen. Många kontakter sker genom personliga besök på skattekontoret eller externt hos företag.

På skattekontoret i Värnamo är vi 68 medarbetare fördelade på fyra sektioner.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

• som är till nytta för medborgare och företag

• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har akademisk utbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi eller juridik

• har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska

• har god datorvana

• har förmåga att självständigt utföra utredningar och fatta egna beslut

• har förmåga att stödja och samverka och bidrar till en god arbetsmiljö

• har god servicekänsla och ett kundorienterat arbetssätt

• arbetar professionellt och resultatinriktat mot uppställda mål 

Det är meriterande om du har aktuell erfarenhet av liknande arbete, gärna inom skatte- eller redovisningsområdet

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2014-05-28

Arbetstider och omfattning
Heltid/ Heltid

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-06-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Susanne Broholm, Sektionschef 010-5756328
Ann-Christin Hejde, HR-konsult 010-574 63 64
Jan-Ove Andersson, Facklig kontaktperson ST 010-575 63 58
Helen Ledel, Facklig kontaktperson Saco 010-574 73 03

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Storgatan 51
33182 .

Kontorsadress
Storgatan 51

Jobbnummer
1891232

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: