Skattehandläggare till Skatteupplysningen, Linköping

Skatteverket / Ekonomijobb / Linköping
2013-01-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare till Skatteupplysningen, Linköping" (publicerad 2016-02-26) ⬅️


Visa alla ekonomijobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Linköping, Norrköping, Katrineholm, Vimmerby, Nyköping eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Kvalitetsmässan för verksamhets- och samhällsutveckling gav Skatteverket utmärkelsen "Sveriges modernaste myndighet" under 2011 med motiveringen "effektiva, kundorienterade, samverkar, förenklar och hittar nya lösningar".

I början av 2012 korades Skatteverket också till den mest servicevänliga myndigheten i Sverige, som en av de första ServiceScore®-vinnarna någonsin.Dina arbetsuppgifter som Skattehandläggare innebär i huvudsak att ge information till allmänheten genom att svara på frågor om personbeskattning via telefon och e-post. Du kommer att vara Skatteverkets ansikte utåt och som person måste du vara serviceinriktad och ha ett vänligt bemötande även under stressiga förhållanden. Det är viktigt att du har förmåga att lyssna av och förstå behoven hos dem som kontaktar Skatteupplysningen.

Skatteupplysningen har öppet mellan klockan åtta och arton måndag till torsdag. På fredagar stänger vi klockan sexton. Dina arbetstider är schemalagda i förhållande till verksamhetens behov. På skatteupplysningen i Linköping är vi c:a 40 medarbetare och 2 sektionschefer. 

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
•  som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som  

• har högskoleutbildning om minst 120 p/180 hp med ekonomisk eller juridisk inriktning, alternativt har relevant erfarenhet från arbete inom Skatteverket, gärna med handläggande uppgifter inom beskattning, eller relevant erfarenhet av arbetsuppgifter som bedöms likvärdiga inom annan myndighet
• har mycket god pedagogisk förmåga att förmedla kunskap och information på ett lättförståeligt sätt
• kan uttrycka dig väl både skriftligt och muntligt på svenska och engelska
• visar ett stort engagemang, kundorienterat förhållningssätt och drivs av en önskan att ge de som kontaktar oss bra service
• har goda kunskaper att hantera administrativa system och att hitta information i digitala medier
• har god samarbetsförmåga och lätt för att skapa kontakter
• är förtroendeingivande och vill dela med dig av dina kunskaper
• har god självkännedom, personlig mognad och kan visa empati
• är van att strukturera ditt arbete och kan agera, prioritera och behålla lugnet även vid  arbete under tidspress
• har ett lärande förhållningssätt och lätt anpassar dig till nya förutsättningar i verksamheten
• är drivande och trivs med att arbeta självständigt samt har ett lösningsorienterat förhållningssätt.

Det är meriterande om du

• har minst ett års relevant arbetslivserfarenhet från kundtjänst
• har godkända betyg (minst 10 p/15 hp) i skatterätt/beskattningsrätt

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. 

Vi kommer att tillämpa provanställning om sex månader.
Observera att du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. Vid eventuell intervju ska du kunna uppvisa betyg och intyg som styrker dina svar på urvalsfrågorna. Välkommen med din ansökan till oss! 

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2013-01-15

Arbetstider och omfattning
Ej specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helene Malakow, Sektionschef 010-574 61 68
Fredrik Johansson, Sektionschef 010-576 81 16
Kerstin Nilsson, ST 010-576 16 48
Lennart Norberg, SACO-S 010-579 84 82
Jesper Österberg, HR-konsult 010-575 02 45

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1438511

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: