Skattehandläggare till Mariestad
Skatteverket / Ekonomijobb / Mariestad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomijobb i Mariestad,
Töreboda,
Götene,
Skövde,
Gullspång eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Mariestad,
Skövde,
Lidköping,
Skara,
Tidaholm eller i
hela Sverige - självständigt handlägga ärenden
Vi söker skattehandläggare till Skattekontor Mariestad-Skövde med placering i Mariestad.
I Mariestad finns för närvarande två sektioner med totalt ca 50 medarbetare. På den ena sektionen handläggs ärenden rörande ideella föreningar och stiftelser. På den andra sektionen handläggs ärenden rörande utomlands bosatta fysiska personer som äger fastigheter i Sverige.
Under 2012 kommer en tredje sektion att byggas upp i Mariestad. En ny lag om skattereduktion för gåvor till ideell verksamhet träder i kraft i januari 2012. Mariestad kommer att som enda ort i Sverige sköta prövning och uppföljningskontroll av de gåvomottagare som vill bli godkända.
Vi söker skattehandläggare som kommer att arbeta på någon av de tre sektionerna.
Ditt nya jobb
innebär att självständigt handlägga ärenden. Du kommer att ha många kontakter med bland annat privatpersoner, föreningar, företag och andra myndigheter. De flesta kontakter sker via telefon, e-post och brev, men även vid besök.
Vi söker dig som
• har en högskoleutbildning inom ekonomi eller juridik om minst 120 poäng eller 180 högskolepoäng eller har flerårig erfarenhet av kvalificerat handläggningsarbete hos Skatteverket
• har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
• har god datavana och stor erfarenhet av att använda IT-stöd
• arbetar snabbt, effektivt och har förmåga att åstadkomma resultat
• har förmåga att självständigt planera och systematisera ditt arbete
• har god servicekänsla och ett kundorienterat förhållningssätt
• är positiv, empatisk och lyhörd samt visar intresse och engagemang
• har god samarbetsförmåga och viljan att dela med dig av din kunskap och erfarenhet.
Det är meriterande om du har erfarenhet av kvalificerad handläggning samt har kunskap inom förenings- och stiftelseområdet, civilrättsligt- eller inkomstskatterättsligt. Det är även meriterande om du talar och skriver andra språk utöver svenska och engelska.
I rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Anställningen är tillsvidare. Provanställning kan komma att tillämpas.
Publiceringsdatum2012-01-09Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLili-Ann Ljungqvist, Sektionschef, 010-576 48 31
Annelie Holmgren, Sektionschef, 010-572 43 52
Maria Svensson, Projektledare, 010-576 48 43
Margareta Öhman, Facklig representant, ST, 010-576 48 35
Håkan Ohlsson, Facklig representant, SACO, 010-576 48 38
Mona Mommers, HR-konsult, 010-575 00 23
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Box 1090
10139 Stockholm
Jobbnummer 1122424
Observera att sista ansökningsdag har passerat.