Skattehandläggare, Solna

Skatteverket / Ekonomijobb / Stockholm
2014-12-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Solna" (publicerad 2015-03-03) ⬅️


Visa alla ekonomijobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare
innebär att handlägga olika ärenden av löpande karaktär. Du kommer att utreda, hantera returer, säkerställa och underhålla uppgifter i register och andra administrativa uppgifter så som utlämnande av handling, diarieföring, inskanning av handlingar, bearbetning i Excel samt arbeta i skattekontot. Arbetet har ett inslag av muntliga och skriftliga kontakter med medborgare och företag. Du kommer även att ge service genom att svara på medborgarnas frågor.

På företagsskattekontor 3 är vi ca 200 medarbetare och på sektionen ca 22 medarbetare

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har treårig gymnasieutbildning med godkända betyg i svenska, engelska och matematik
• har servicekänsla och är positiv
• är produktiv och stimuleras av att arbeta med olika arbetsuppgifter
• är strukturerad, ansvarstagande och noggrann
• är kreativ och utvecklingsorienterad
• har god förmåga att arbeta både självständigt och tillsammans med andra
• kommunicerar enkelt och begripligt i tal och skrift
• har vana av att söka information på nätet.

Det är meriterande om du
har kunskaper i Excel. Det är också meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med registrering, administration eller service.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Publiceringsdatum
2014-12-19

Arbetstider och omfattning
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-01-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Zenver Amini, sektionschef 010-572 20 47
Bo Söderkvist, HR-konsult 010-574 93 69
Lena  Hansson, facklig kontaktperson ST 010-574 36 16
Carlos Saavedra Nilsson, facklig kontaktperson Saco 010-574 46 88

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Solna
17194 Solna

Kontorsadress
Solna

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2108930

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: