Skattehandläggare, Solna
Skatteverket / Ekonomijobb / Stockholm
2014-03-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Solna" (publicerad 2015-03-03) ⬅️
Visa alla ekonomijobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.Storföretagsregionen ansvarar för all skattehantering avseende de allra största företagen i Sverige och de företag som står under finansinspektionens tillsyn samt för all hantering av punktskatt. Företagen som hanteras inom regionen har ofta internationella skattefrågor av varierad komplexitet. Vi har fokus på att utveckla våra arbetssätt så att vi genom förebyggande aktiviteter och genom kontroll minskar medvetna och omedvetna skattefel. I detta arbete deltar alla medarbetare aktivt. På storföretagsskattekontoret i Solna är vi ca 150 medarbetare.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare
innebär att du främst arbetar med löpande ärendehandläggning av kupongskatt. I arbetet ingår att söka och ge information samt utreda och besluta i ärenden. I arbetet ingår telefonkontakt och skriftväxling både på svenska och engelska.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en avslutad gymnasial utbildning
• har minst ett års relevant arbetslivserfarenhet gärna från offentlig förvaltning, bank eller liknande från de senaste fem åren
• har god datavana samt goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• har en god förmåga att organisera ditt arbete och har en hög arbetskapacitet
• är noggrann och har förmåga att fatta beslut
• har servicekänsla, ett bra bemötande och en god samarbetsförmåga.
Det är meriterande om du har relevant erfarenhet från arbete hos Skatteverket.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2014-03-11Arbetstider och omfattningEj specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning
Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSynnöve Emilsson Trångteg, sektionschef 010-5742125
Catharina Almfjord, facklig kontaktperson ST 010-547 14 41
Thomas Viklund, facklig kontaktperson Saco 010-574 25 32
Maria Skogsbryne, HR-konsult 010-575 01 77
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1805035
Observera att sista ansökningsdag har passerat.