Skattehandläggare, Skövde

Skatteverket / Ekonomijobb / Skövde
2013-12-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Skövde" (publicerad 2017-12-18) ⬅️


Visa alla ekonomijobb i Skövde, Tibro, Tidaholm, Götene, Skara eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Skövde, Tidaholm, Skara, Falköping, Mariestad eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.Skattekontoret Mariestad-Skövde är ett av tio skattekontor i Västra regionen och har verksamhet i Mariestad och Skövde. Vi är ett utvecklingsinriktat fullskalekontor och hanterar det mesta inom skatteverksamheten.

Vi söker skattehandläggare till visstidsanställningar med placering i Skövde.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär i huvudsak att ge service och handlägga ärenden inom arbetsområdet beskattning. I ditt arbete ingår muntlig och skriftlig kontakt med våra kunder, alltså både företag och privatpersoner. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet bestäms utifrån verksamhetens behov och din kompetens. För att kunna göra ett bra jobb hos oss måste du ha förmåga att sätta dig in i kundens situation.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

• som är till nytta för medborgare och företag

• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har mycket god samarbetsförmåga och servicekänsla

• har en öppen, lyssnande och förklarande attityd

• har lätt att kommunicera med andra i tal och skrift

• har förmåga att självständigt utföra utredningar och fatta beslut

• har hög arbetskapacitet och förmåga att jobba mot deadlines

• har relevant högskoleutbildning inom ekonomi eller juridik alternativt KY- eller YH-utbildning inom redovisningsekonomi.

Det är meriterande om du har aktuell erfarenhet av ekonomi- eller bokföringsarbete. Det är även meriterande om du har aktuell arbetslivserfarenhet av bemötande via telefon eller personliga möten.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tidsbegränsad från april till november 2014.

Välkommen med din ansökan till oss senast den 13 januari 2014!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2013-12-05

Arbetstider och omfattning
Ej specificerat , Ej specificerat , Tidsbegränsad anställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anders Bergsten, Kontorscontroller 010-577 23 48
Mikael Lundin, Kontorscontroller 010-578 93 23
Eva Åslund, facklig kontaktperson SACO 010-577 23 35
Ragnhild Bertilsson, facklig kontaktperson ST 010-577 23 35
Uno Andersson, HR-konsult 010-577 43 10

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1721198

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: