Skattehandläggare, Skatteupplysningen, Karlstad

Skatteverket / Juristjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla juristjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Karlstad, Åmål, Mariestad, Örebro, Lidköping eller i hela Sverige

Det vi gör på Skatteverket har betydelse för företagaren, individen, andra myndigheter, samhällsfunktioner och Sverige. Vi ska skapa förutsättningar i kundens vardag och underlätta med digitala tjänster. Vår övergripande ambition är att Skatteverket ska fortsätta att ligga i framkant och vara ett föredöme inom svensk statsförvaltning. Framtiden är inget som ska upptäckas utan något vi gemensamt, tillsammans med andra, är med och skapar. Vi har stora möjligheter att göra skillnad.

Att arbeta på Skatteupplysningen innebär att ge information till allmänheten genom att svara på frågor om beskattning via telefon. Du kommer att vara Skatteverkets ansikte utåt och som person måste du vara serviceinriktad och ha ett vänligt bemötande även under stressiga förhållanden. Det är viktigt att du har förmåga att lyssna av och förstå behoven hos dem som kontaktar Skatteupplysningen. Du ger effektiv och professionell service och information i olika skattefrågor.

Skatteupplysningen har öppet mellan klockan 08:00 - 18:00 måndag till torsdag. På fredagar stänger vi klockan 16:00. Dina arbetstider är schemalagda i förhållande till verksamhetens behov. På Skatteupplysningen i Karlstad är vi ca 40 medarbetare, uppdelade på två sektioner.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga och intressanta arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.



Vi söker dig som

• har en högskoleutbildning om minst 120 poäng/180 högskolepoäng
• arbetar professionellt och resultatinriktat mot verksamhetens mål
• stimuleras av och kan arbeta i ett högt tempo
• har ett kundanpassat förhållningssätt och ett bra bemötande både internt och externt
• har förmåga att förmedla kunskap och information sakligt, tydligt och lättformulerat
• har förmåga att stödja och samverka och bidrar till en god arbetsmiljö
• har goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• har goda kunskaper inom informationssökning och digitala medier.



Det är meriterande om du har högskolepoäng i skatterätt alternativt aktuell arbetslivserfarenhet inom kommunikation och service exempelvis från kundsupport eller som utbildare eller försäkringshandläggare med erfarenhet av att informera, vägleda och skapa förtroende via telefon eller personliga möten.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Provanställning om sex månader kan tillämpas.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

• Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2018-08-23

Ersättning
månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Bergström, sektionschef 010-572 36 09
Charlotte Isacsson, sektionschef 010-576 46 26
Jonas Mellberg, HR-Konsult 010-572 42 92
Per-Olof Karlsson, facklig kontaktperson Saco 010-576 82 42

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Fredsgatan 4
65225 Karlstad

Kontorsadress
Fredsgatan 4

Jobbnummer
4305249

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: