Skattehandläggare, Östersund

Skatteverket / Ekonomijobb / Östersund
2014-02-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Östersund" (publicerad 2018-07-26) ⬅️


Visa alla ekonomijobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Östersund, Strömsund, Sollefteå, Kramfors, Sundsvall eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare
innebär att du arbetar med kontroll, förebyggande arbete, service och löpande ärendehantering. Dina arbetsområden omfattar handläggning av beskattningsärenden för såväl privatpersoner som företag. I arbetet ingår t ex att granska underlag för avlämnade deklarationer, utreda och informera samt att fatta beslut i skatteärenden. Arbetet som skattehandläggare innebär många externa kontakter via telefon, skriftligen och via personliga möten. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet avgörs av verksamhetens behov och din kompetens

På skattekontoret i Östersund arbetar cirka 110 personer.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

• som är till nytta för medborgare och företag

• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har en högskoleutbildning inom ekonomi eller juridik om minst 120p/180hp

• kommunicerar enkelt och begripligt på svenska i tal och skrift

• har goda språkkunskaper i engelska tal och skrift

• är resultat och målinriktad

• har vilja och förmåga att möta människor

• har förmåga att skapa förtroende

• har förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ

• är produktiv och målinriktad och har förmåga att fatta beslut

• har ett gott bemötande och servicekänsla. 

Det är meriterande om du har minst två års arbetslivserfarenhet från de senaste fem åren från revision/redovisning, Skatteverket eller från annan offentlig förvaltning. Har du godkända betyg (minst 10 p/15 hp) i skatterätt/beskattningsrätt är även detta meriterande.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningarna är tillsvidare. Vi kan komma att tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2014-02-17

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johan Jakobsson, sektionschef 010-5776395
Anders Tell, facklig kontaktperson ST 010-577 63 49
Jens Nordin, facklig kontaktperson SACO 010-577 63 29
Marcus Nilsson, HR-konsult 010-574 57 18

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1782535

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: