Skattehandläggare, Nyköping
Skatteverket / Juristjobb / Nyköping
2017-04-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Nyköping" (publicerad 2018-07-06) ⬅️
Visa alla juristjobb i Nyköping,
Oxelösund,
Trosa,
Gnesta,
Flen eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Nyköping,
Norrköping,
Katrineholm,
Södertälje,
Strängnäs eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Skattekontor Nyköping arbetar med beskattning av såväl privatpersoner som företag samt handlägger även alla pensionsdispensärenden för hela landet.
På kontoret är vi ca 70 medarbetare.
Vi behöver förstärka vår verksamhet och söker därför ett antal skattehandläggare till vårt kontor.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär i huvudsak att ge service samt utreda, analysera och besluta i olika skatteärenden. I ditt arbete ingår muntlig och skriftlig kontakt med privatpersoner och företag. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet bestäms utifrån verksamhetens behov och din kompetens.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har eftergymnasial utbildning om minst 1 år inom ekonomi eller juridik
• har aktuell erfarenhet av kvalificerat ekonomiskt eller juridiskt arbete
• har mycket god förmåga att kommunicera begripligt på svenska och engelska i tal och skrift
• är flexibel och förändringsbenägen efter såväl verksamhetens som medborgarnas behov
• stimuleras av att arbeta i ett högt tempo
• är utvecklingsinriktad och driver självständigt ditt arbete framåt
• kan stödja och samverka såväl internt som externt
• är effektiv, har ett helhetsperspektiv och är öppen för nya utmaningar.
Det är meriterande om du har aktuell erfarenhet av arbete inom området periodbeskattning eller inkomstbeskattning alternativt några års aktuell erfarenhet från arbete med bokföring.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Vi kan komma att använda tester i urvalsarbetet. Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2017-04-11ErsättningIndividuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-04-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohanna Carlsson, sektionschef 010-5764405
Alexandra Fredin, HR-konsult 010-574 74 60
Cecilia Örtlund Tranborg, facklig kontaktperson SACO 010 - 576 42 07
Agneta Kellerman, facklig kontaktperson ST 010-576 42 15
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Spelhagsvägen 15
61131 Nyköping
KontorsadressSpelhagsvägen 15
Jobbnummer 3431490
Observera att sista ansökningsdag har passerat.