Skattehandläggare, Norrköping

Skatteverket / Ekonomijobb / Norrköping
2013-01-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Norrköping" (publicerad 2018-04-04) ⬅️


Visa alla ekonomijobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Norrköping, Linköping, Katrineholm, Nyköping, Eskilstuna eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Kvalitetsmässan för verksamhets- och samhällsutveckling gav Skatteverket utmärkelsen "Sveriges modernaste myndighet" under 2011 med motiveringen "effektiva, kundorienterade, samverkar, förenklar och hittar nya lösningar".

I början av 2012 korades Skatteverket också till den mest servicevänliga myndigheten i Sverige, som en av de första ServiceScore®-vinnarna någonsin.Dina arbetsuppgifter som skattehndläggare innebär att

du arbetar med beskattning av företag och fattar enklare beslut. I arbetet ingår t.ex. att ge information, registrering av nya företag och handläggning av kontrolluppgifter och skattedeklarationer för moms, arbetsgivaravgifter och avdragen skatt. Arbetet innebär många kontakter med företag, såväl skriftligen som per telefon och besök.

På skattekontoret i Norrköping är vi cirka 90 medarbetare fördelade på fyra sektioner. Vi är ett utveklingsinriktat kontor som hanterar det mesta inom skatteverksamheten. Vårt geografiska område är Norrköping, Finspång, Söderköping, Valdemarsviks och Gotlands kommuner. Vi ansvarar även för privatpersoner och vissa företag i Österåkers och Danderyds kommuner.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
•  som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som  

• har avslutad gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning
• är serviceinriktad och förtroendeingivande
• är resultat- och målinriktad
• ser sammanhang och kan prioritera
• anpassar dig till nya förändringar
• arbetar självständigt och samverkar
• kommunicerar enkelt och begripligt i tal och skrift.

Det är meriterande om du  

har arbetat med redovisning. Det är även meriterande om du har aktuell erfarenhet av arbete inom Skatteverket.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. 

Anställningen är tillsvidare. Provanställning om sex månader kan komma att tillämpas.

Välkommen med din ansökan till oss! 

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2013-01-11

Arbetstider och omfattning
Ej specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kerstin Ullerstig, Sektionschef 010-576 15 51
Kerstin Nilsson, Facklig representant ST 010-576 16 48
Margot Alm, Facklig representant SACO 010-576 15 44
Jesper Österberg, HR-konsult 010-575 02 45

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1435928

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: