Skattehandläggare, konkursadministration
Skatteverket / Juristjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla juristjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Göteborg,
Kungälv,
Kungsbacka,
Alingsås,
Stenungsund eller i
hela Sverige Det vi gör på Skatteverket har betydelse för företagaren, individen, andra myndigheter, samhällsfunktioner och Sverige. Vi ska skapa förutsättningar i kundens vardag och underlätta med digitala tjänster. Vår övergripande ambition är att Skatteverket ska fortsätta att ligga i framkant och vara ett föredöme inom svensk statsförvaltning. Framtiden är inget som ska upptäckas utan något vi gemensamt, tillsammans med andra, är med och skapar. Vi har stora möjligheter att göra skillnad.
Dina arbetsuppgifter som handläggare inom konkursadministration innebär att du kommer arbeta med löpande konkurshantering. Arbetsuppgifterna innefattar att du tar vid efter att ett företag försatts i konkurs. Där ingår det att löpande jobba med nya konkurser vilket bland annat innebär avregistreringar och kontroll i våra system samt en viss kommunikation med företag och konkursförvaltare. Rollen består även till stor del av elektronisk posthantering. På sikt kommer du även ha möjlighet att utvecklas och lära dig andra arbetsuppgifter inom borgenär.
I dagsläget arbetar 9 personer med arbetsuppgifterna. Arbetet är individuellt men gruppen har ett gemensamt ansvar för arbetsuppgifterna och ansvarar för helheten. Det är därför viktigt att du ser till teamets bästa, är metodisk och att du är flexibel som person.
För att passa bra för rollen är det viktigt att du trivs med administrativa arbetsuppgifter och är en god lagspelare.
På skatteenhet 2 i Göteborg är vi cirka 140 medarbetare, varav cirka 40 personer arbetar på borgenärsektionerna.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en treårig gymnasieutbildning med examensbevis/slutbetyg
• har några års aktuell och relevant erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter som tex administrativ koordinator
• är bra på att samarbeta och sätter gruppens mål i fokus
• har förmåga att arbeta självständigt och att ta egna initiativ
• är produktiv, flexibel och van att hantera många parallella arbetsuppgifter
• är metodisk och strukturerad
• kan uttrycka dig väl i tal och skrift
Det är meriterande om du har aktuell erfarenhet inom bank eller inkasso.
Det är också meriterande om du har studerat ekonomi.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy. När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare.
Intervjuer kommer att ske under datumen 25-26 oktober.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2018-10-01ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSara Thisell, Sektionschef 010-5723149
Magdalena Isfelt, HR-konsult 010-5741971
Johan Eldkrona, facklig kontaktperson Saco 010-572 43 25
Anders Svensson, facklig kontaktperson ST 010-573 56 49
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Rosenlundsplatsen 5
41120 Göteborg
KontorsadressRosenlundsplatsen 5
Jobbnummer 4375329
Observera att sista ansökningsdag har passerat.