Skattehandläggare, Kiruna
Skatteverket / Ekonomijobb / Kiruna
2014-01-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Kiruna" (publicerad 2017-06-01) ⬅️
Visa alla ekonomijobb i Kiruna,
Gällivare,
Jokkmokk,
Pajala,
Överkalix eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Kiruna,
Gällivare,
Luleå,
Haparanda,
Skellefteå eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare
innebär att du främst arbetar med företagsbeskattning. I arbetet ingår att söka och ge information samt utreda, analysera och besluta i olika skatteärenden. Du kommer att möta människor med olika behov, via telefon, skriftväxling och personliga besök. Som skattehandläggare kan du jobba inom olika områden, t.ex. företagsbeskattning inom inkomstskatt, arbetsgivaravgifter och moms.
På skattekontoret i Kiruna är vi 17 medarbetare.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har högskoleutbildning inom ekonomi eller juridik
• har ett kundanpassat förhållningssätt och ett respektfullt bemötande både internt och externt
• har god förmåga att organisera, att hantera många ärenden parallellt i ett högt tempo
• har god kommunikativ förmåga d v s talar sakligt, tydligt och välformulerat
• är noggrann, strukturerad och ansvarstagande
• kan arbeta självständigt men även samarbeta.
Det är meriterande om du
har erfarenhet av ekonomiskt eller juridiskt arbete.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare med start 1 juni 2014. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2014-01-29Arbetstider och omfattningEj specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning
Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPetra Isaksson, sektionschef 010-573 65 40
Anders Hendel, HR-konsult 010-574 86 79
Leena Svanelöv, facklig kontaktperson ST 010-577 84 27
Thomas Karlsson, facklig kontaktperson Saco 010-573 87 83
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1764567
Observera att sista ansökningsdag har passerat.