Skattehandläggare, Karlskrona
Skatteverket / Ekonomijobb / Karlskrona
2013-03-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Karlskrona" (publicerad 2018-09-03) ⬅️
Visa alla ekonomijobb i Karlskrona,
Ronneby,
Torsås,
Karlshamn,
Emmaboda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Karlskrona,
Kalmar,
Kristianstad,
Växjö,
Älmhult eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare
innebär att du i huvudsak arbetar med beskattning av företag och/eller privatpersoner.
I arbetet ingår att söka och ge information samt att utreda, analysera och besluta i olika skatteärenden. Du kommer via telefon, skriftväxling och personliga besök möta människor med olika bakgrund. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet avgörs av verksamhetens behov och din kompetens.
Vi är ett utvecklingsinriktat kontor som hanterar det mesta inom skatteverksamheten. Vårt upptagningsområde är till stor del Blekinge, men vi arbetar även utanför länets gränser. Tillsammans med Kristianstad ansvarar kontoret för att riskvärdera regionens skatte- och avgiftsanmälningar. Kontoren utreder också anmälningarna inom samtliga områden som riskvärderats.
På skattekontoret i Karlskrona är vi ca 65 medarbetare, fördelade på tre sektioner.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har universitets- eller högskoleutbildning om minst 120 p/180 hp inom ekonomi eller juridik
• kommunicerar enkelt och begripligt i tal och skrift
• har ett kundanpassat förhållningssätt och ett respektfullt bemötande både internt och externt
• har god samarbetsförmåga och vilja att dela med dig av din kunskap och erfarenhet i syfte att nå resultat
• självständigt kan planera, organisera och prioritera ditt arbete
• kan hantera ett högt tempo och har förmåga att göra självständiga bedömningar och fatta beslut
• har god analytisk förmåga
• är utvecklingsorienterad och nytänkande
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2013-03-26Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaria Grieger, Kontorschef 010-573 75 79
Stefan Ahlström, Facklig kontaktperson Saco 010-575 72 04
Anders Persson, Facklig kontaktperson ST 010-573 73 51
Susanne Lundgren, HR-konsult 0709-83 76 98
susanne.b.lundgren@skatteverket.seFöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1505280
Observera att sista ansökningsdag har passerat.