Skattehandläggare, Kalmar

Skatteverket / Juristjobb / Kalmar
2017-06-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Kalmar" (publicerad 2018-08-27) ⬅️


Visa alla juristjobb i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Nybro, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Kalmar, Oskarshamn, Karlskrona, Växjö, Vetlanda eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att du kommer att arbeta med beskattningsärenden av olika slag.

I arbetet ingår att söka och ge information samt utreda, analysera och besluta i olika skatteärenden, framför allt inom inkomstbeskattning. Arbetet innebär många kontakter med både företag och privatpersoner via telefon, skriftligen och via personliga besök. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet avgörs av verksamhetens behov och din kompetens.

På skattekontoret i Kalmar är vi ca 80 medarbetare fördelade på fyra sektioner.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har en avslutad akademisk utbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi
• har aktuell arbetslivserfarenhet av utredningsarbete/handläggning på myndighet
• kommunicerar enkelt och begripligt i tal och skrift
• har servicekänsla och är förtroendeingivande
• arbetar självständigt, har beslutsförmåga och slutför arbetsuppgifter
• är noggrann, strukturerad och ansvarstagande
• har lätt för att samarbeta och dela med sig av sina kunskaper.

Det är meriterande om du har minst 3 månaders aktuell arbetslivserfarenhet från Skatteverket av handläggning av ärenden inom inkomstbeskattning.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Annonsen avser en tillsvidareanställning med startdatum den 1 september 2017. Vi kommer att tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess? Besök oss på www.skatteverket.se/Omoss/Jobbahososs

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2017-06-09

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Hullman, sektionschef 010-574 67 64
Anna Siecke, HR-konsult anna.siecke@skatteverket.se 010-574 78 21
Lars Axelsson, facklig kontaktperson Saco lars.axelsson@skatteverket.se 010-575 67 78
Silvana Vaccari Andersson, facklig kontaktperson Saco 010-576 10 31

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Södra Långgatan 24
39232 KALMAR

Kontorsadress
Södra Långgatan 24

Jobbnummer
3546552

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: