Skattehandläggare, Göteborg

Skatteverket / Ekonomijobb / Göteborg
2012-11-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Göteborg" (publicerad 2018-11-15) ⬅️


Visa alla ekonomijobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Göteborg, Kungälv, Kungsbacka, Alingsås, Stenungsund eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Kvalitetsmässan för verksamhets- och samhällsutveckling gav Skatteverket utmärkelsen "Sveriges modernaste myndighet" under 2011 med motiveringen "effektiva, kundorienterade, samverkar, förenklar och hittar nya lösningar".

I början av 2012 korades Skatteverket också till den mest servicevänliga myndigheten i Sverige, som en av de första ServiceScore®-vinnarna någonsin.Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att arbeta med förebyggande åtgärder och kontroll av små och medelstora företag. Arbetet sker utifrån ett helhetsperspektiv för företaget och vi utvecklar löpande våra arbetsmetoder utifrån företagarens behov. Service och information är naturliga inslag i arbetet. Arbetssättet består dels av muntliga kontakter via telefon, dels av företagsbesök och dels av revision och annan skriftlig utredning. Arbetet innebär både individuellt ansvar och samarbete i grupp.

På skattekontor 1 i Göteborg arbetar idag närmare 180 medarbetare på 8 sektioner.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
•  som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som  

• har en högskoleutbildning inom ekonomi och juridik om minst 120p/180 hp
• har analytisk förmåga
• är resultat- och målinriktad
• har servicekänsla med vilja och förmåga att bemöta andra människor 
• har god förmåga att kommunicera i tal och skrift
• har förmåga att stödja och samverka.

Det är meriterande om du har läst fördjupningskurser i skatterätt. Det är även meriterande om din utbildning har inriktning mot redovisning och revision alternativt att du har relevant erfarenhet från t ex redovisnings-, revisions- eller bokföringsområdet från de senaste fem åren.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. 

Anställningen är tillsvidare med start från den 3 mars 2013 eller senare efter enskild överenskommelse. Vi kan komma att tillämpa provanställning om sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss! 

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2012-11-09

Arbetstider och omfattning
Ej specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ina Näsmark, Sektionschef, 010-573 54 40
Niklas Åkerberg, Sektionschef, 010-573 63 75
Johan Holmgren, Facklig repr, SACO, 010-572 43 25
Karin  G Johansson, Facklig repr, ST, 010-573 67 75
Maria Skogsbryne, HR-konsult, 010-575 01 77

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1387901

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: