Skattehandläggare, Eskilstuna
Skatteverket / Ekonomijobb / Eskilstuna
2013-02-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Eskilstuna" (publicerad 2018-02-01) ⬅️
Visa alla ekonomijobb i Eskilstuna,
Kungsör,
Västerås,
Strängnäs,
Hallstahammar eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Eskilstuna,
Västerås,
Strängnäs,
Enköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Kvalitetsmässan för verksamhets- och samhällsutveckling gav Skatteverket utmärkelsen "Sveriges modernaste myndighet" under 2011 med motiveringen "effektiva, kundorienterade, samverkar, förenklar och hittar nya lösningar".
I början av 2012 korades Skatteverket också till den mest servicevänliga myndigheten i Sverige, som en av de första ServiceScore®-vinnarna någonsin.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att du i huvudsak kommer arbeta med beskattning av privatpersoner, men även andra arbetsuppgifter inom beskattningsområden kan förekomma. I ditt arbete ingår handläggning och administrativa uppgifter som bland annat innebär att granska underlag samt att fatta beslut. Arbetet innebär många kontakter med människor, såväl skriftligen som per telefon och vid besök.
På skattekontoret i Eskilstuna är vi cirka 110 medarbetare.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid
Vi söker dig som
• studerar ekonomi eller juridik vid universitet eller högskola alternativt nyligen har avslutat en universitets- eller högskoleutbildning om minst 120 p/180hp inom samma område
• har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• kan planera, prioritera, göra självständiga bedömningar och fatta beslut
• har god analytisk förmåga och ser samband och konsekvenser
• har mycket god förmåga att samarbeta
• är noggrann och ansvarstagande
• stimuleras av att arbeta i ett högt tempo
• har servicekänsla och inger förtroende
Det är meriterande om du tidigare arbetat på Skatteverket samt har relevant administrativ arbetslivserfarenhet inom ekonomi eller juridik. Det är även meriterande om du har godkända akademiska poäng i beskattnings- eller skatterätt.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Tidsbegränsade anställningar under olika perioder mellan april och september 2013.
Observera att du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. Vid eventuell intervju ska du kunna uppvisa betyg och intyg som styrker dina svar på urvalsfrågorna.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2013-02-07Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tidsbegränsad anställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSommarjobb på Skatteverket,
sommarjobb@skatteverket.sePia Lindberg, HR-konsult 010-5729769
Anna Witt , Sektionschef 010-576 45 92
Sara Andersson, Sektionschef 010-5764627
Stefan Halvarsson, Ordförande Saco-S 010-5775122
Josefin Fernandez, Lokal Saco-S representant 010-5764634
Magnus Söderkvist, Ordförande ST 010-5796084
Dinka Hodzic, Lokal ST representant 010-5764638
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1460716
Observera att sista ansökningsdag har passerat.