Sjuksköterska Välkommen till Verksamhet Onkologi
Västra Götalandsregionen / Sjuksköterskejobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjuksköterskejobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Västra Götalandsregionen i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Tillsammans skapar vi på Sahlgrenska Universitetssjukhuset vård av högsta kvalitet med patienten i fokus. Med stort engagemang och ständigt lärande är vi ett av landets ledande universitetssjukhus. Vi bedriver allt från länssjukvård till högspecialiserad rikssjukvård. Genom intressant forskning har vi en inriktning mot framtidens sjukvård. I vårt arbete tar vi tillvara den bredd av kunskap och erfarenhet vi gemensamt har - Tillsammans med dig vill vi skapa värde för våra patienter.
Din framtida arbetsplats?
Hos oss vårdas patienter med malignt melanom, njurcancer, urologisk cancer, testikelcancer, sarkom samt gynekologisk cancer.
Behandlingsmöjligheterna ökar och vi är en onkologisk öppenvård med 10 kontaktsjuksköterskor och 10 dagvårdssjuksköterskor samt 2 undersköterskor som arbetar i nära samarbete med specialistläkare, cancerrehabilitering och slutenvårdsavdelning för att ge patienterna den bästa vården med personcentrerad ansats. En av våra sjuksköterskor på mottagningen för njurcancer och malignt melanom ska vara föräldraledig så nu behöver vi en ny engagerad kollega.
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi arbetar dagtid måndag-fredag, du blir en av fyra kontaktsjuksköterskor för patientgruppen.
Alla som arbetar hos oss gör ett cytostatikakörkort och vi erbjuder 7,5- poängsutbildningar inom allmän och organspecifik onkologi.
Publiceringsdatum2020-08-31Dina arbetsuppgifterDu blir en central person i kontakten med patient, anhöriga, läkare och andra involverade professioner. Du blir en naturlig del av mottagningsbesöket tillsammans med läkaren. Du kommer också hålla i uppföljning samt symtomkontroll för patienter exempelvis under onkologisk tablettbehandling eller smärtbehandling. Mycket av dina kontakter med patienter kommer vara via telefon och vi har även i liten skala börjat med digitala vårdmöten.
KvalifikationerVi söker dig som är legitimerad sjuksköterska, gärna specialistutbildning inom onkologisk vård. Har du erfarenhet av onkologisk vård och/eller mottagningsarbete är det meriterande.
Vi värdesätter engagemang, nyfikenhet och egna initiativ. Du måste vilja arbeta i team men ändå självständigt inom din kompetens. Din introduktion anpassar vi efter dina förkunskaper.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Så ansöker duVästra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 2020-10-12 till och med 2021-10-31 Visstidsanställning
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-09-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagVÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/3968".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Västra Götalandsregionen (org.nr 232100-0131)
Arbetsplats Sahlgrenska Universitetssjukhuset, Onkologi, Onkologimottagning Team 3
Jobbnummer 5339161
Observera att sista ansökningsdag har passerat.