Sjuksköterska, timvikariat Ludvika Kommun
Ludvika kommun / Sjuksköterskejobb / Ludvika
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjuksköterskejobb i Ludvika,
Smedjebacken,
Ljusnarsberg,
Fagersta,
Säter eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ludvika kommun i Ludvika,
Borlänge,
Leksand eller i
hela Sverige Välkommen till Ludvika Kommun!
Vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar för kommunens äldre- och handikappomsorg, hemsjukvård samt kostenhet. Vård- och omsorgsförvaltningen har drygt 1 000 medarbetare. Den största gruppen medarbetare består av vårdpersonal som undersköterskor, personliga assistenter, sjuksköterskor och kockar. Men det finns också en mängd andra yrken inom vår verksamhet. Vi är alla nyckelpersoner och våra verksamheter präglas av medarbetare som är engagerade, ansvarstagande och kompetenta.
Sjuksköterskeorganisationen i Ludvika kommun innefattar arbete mot både ordinärt och särskilt boende, uppdelat i tre områden. I ett av våra områden arbetar vi även mot LSS och psykiatri.
Att jobba i hemsjukvården hos oss är ett inspirerande och självständigt arbete. Här finns utvecklingsmöjligheter och du har stor frihet att själv planera din arbetsdag. Du kommer att arbeta i team tillsammans med andra yrkeskategorier. Vår verksamhet är i ständig utveckling och vi arbetar med projekt i e-hälsa och inför digitala stöd i våra verksamheter.
Vi söker nu timvikarier som kan jobba dag, kväll, helg och/eller natt. Varierande tjänstgöringsgrad utifrån vårt behov.
Publiceringsdatum2024-01-31Dina arbetsuppgifterAtt jobba i sjuksköterskeorganisationen hos oss är ett inspirerande och självständigt arbete. Här finns utvecklingsmöjligheter och du har frihet att själv planera din arbetsdag. Du kommer att arbeta i team tillsammans med andra yrkeskategorier. Du kommer att arbeta med sedvanliga sjuksköterskeuppgifter inom kommunal äldreomsorg, samt vara arbetsledare för omvårdnadspersonal i medicinsk omvårdnad. Du ska kunna handleda och stötta omvårdnadspersonal inom förvaltningen.
Kvalifikationer• Svenskt leg. sjuksköterska är ett krav. Vidareutbildning inom öppen hälso- och sjukvård alternativt äldrevård är meriterande.
• Du ska i din yrkesroll ha god samarbetsförmåga, vara lyhörd flexibel och driftig samt ha helhetssyn på verksamheten.
• Du ska ha kunskaper och förmåga att handleda personal i deras dagliga arbete.
• Du ska kunna arbeta självständigt och målmedvetet.
• Du ska kunna entusiasmera medarbetare och du ska trivas med att arbeta i team.
• Arbetsgivaren lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
• Du ska ha kompetens att arbeta med IT-stöd och ha god datorvana
• B-körkort är ett krav
Det här får du av oss!
Förutom att arbeta med spännande frågor i en varierande vardag får du möjligheten att bli en del av en organisation som upprätthåller viktiga samhällsfunktioner för invånare i Ludvika kommun. Som anställd hos oss har du tillgång till friskvårdsförmåner.
I Ludvika kommun arbetar vi efter vår värdegrund Lagandan som består av fyra principer: Relationer, Glädje, Lärande och Driv. Den bygger på samverkan och samarbete, en vi-känsla och en vilja att fortsätta utvecklas. Det är med Lagandan som vi tar oss an vårt uppdrag och strävan mot vår vision om att vara framtidens, tillväxtens och möjligheternas kommun.
Övrig informationUtifrån dina tidigare erfarenheter skräddarsyr vi din introduktion.
Anställningsvillkor
Tidsbegränsad anställning, timanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Varierande tjänstgöringsgrad. Fast timlön, ange löneanspråk.
Kontaktperson för detta jobbEnhetschef: Anna Broman 0240-565477,
anna.broman@ludvika.seEnhetschef: Mikael Blomgren 0240-565824,
mikael.blomgren@ludvika.seFacklig kontakt
Vårdförbundet 0240-860 00 växel
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 28/2-24.
Ersättning Timlön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Ludvika kommun (org.nr 212000-2270),
http://www.ludvika.se Körkort För detta jobb krävs körkort.
Jobbnummer 8432879
Observera att sista ansökningsdag har passerat.