Sjuksköterska, timvikariat

Ludvika kommun / Sjuksköterskejobb / Ludvika
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjuksköterskejobb i Ludvika, Smedjebacken, Ljusnarsberg, Fagersta, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ludvika kommun i Ludvika, Borlänge, Leksand eller i hela Sverige

Välkommen till Ludvika Kommun!

Vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar för kommunens äldre- och handikappomsorg, hemsjukvård samt kostenhet. Vård- och omsorgsförvaltningen har drygt 1 000 medarbetare. Den största gruppen medarbetare består av vårdpersonal som undersköterskor, personliga assistenter, sjuksköterskor och kockar. Men det finns också en mängd andra yrken inom vår verksamhet. Vi är alla nyckelpersoner och våra verksamheter präglas av medarbetare som är engagerade, ansvarstagande och kompetenta.

Sjuksköterskeorganisationen i Ludvika kommun innefattar arbete mot både ordinärt och särskilt boende, uppdelat i tre områden. I ett av våra områden arbetar vi även mot LSS och psykiatri.

Att jobba i hemsjukvården hos oss är ett inspirerande och självständigt arbete. Här finns utvecklingsmöjligheter och du har stor frihet att själv planera din arbetsdag. Du kommer att arbeta i team tillsammans med andra yrkeskategorier. Vår verksamhet är i ständig utveckling och vi arbetar med projekt i e-hälsa och inför digitala stöd i våra verksamheter.

Vi söker nu timvikarier som kan jobba dag, kväll, helg och/eller natt. Varierande tjänstgöringsgrad utifrån vårt behov.

Publiceringsdatum
2023-09-14

Dina arbetsuppgifter
• Du ska arbeta med sedvanliga sjuksköterskeuppgifter inom kommunal äldreomsorg.
• Du ska vara arbetsledare för omvårdnadspersonal i medicinsk omvårdnad.
• Du ska kunna handleda och stötta omvårdnadspersonal inom förvaltningen.

Kvalifikationer
• Svenskt leg. sjuksköterska är ett krav. Vidareutbildning inom öppen hälso- och sjukvård alternativt äldrevård är meriterande.
• Du ska i din yrkesroll ha god samarbetsförmåga, vara lyhörd flexibel och driftig samt ha helhetssyn på verksamheten.
• Du ska ha kunskaper och förmåga att handleda personal i deras dagliga arbete.
• Du ska kunna arbeta självständigt och målmedvetet.
• Du ska kunna entusiasmera medarbetare och du ska trivas med att arbeta i team.
• Arbetsgivaren lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
• Du ska ha kompetens att arbeta med IT-stöd och ha god datorvana
• B-körkort är ett krav

Det här får du av oss!

Förutom att arbeta med spännande frågor i en varierande vardag får du möjligheten att bli en del av en organisation som upprätthåller viktiga samhällsfunktioner för invånare i Ludvika kommun. Som anställd hos oss har du tillgång till friskvårdsförmåner.

I Ludvika kommun arbetar vi efter vår värdegrund Lagandan som består av fyra principer: Relationer, Glädje, Lärande och Driv. Den bygger på samverkan och samarbete, en vi-känsla och en vilja att fortsätta utvecklas. Det är med Lagandan som vi tar oss an vårt uppdrag och strävan mot vår vision om att vara framtidens, tillväxtens och möjligheternas kommun.

Övrig information
Utifrån dina tidigare erfarenheter skräddarsyr vi din introduktion.

Anställningsvillkor

Tidsbegränsad anställning, timanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Varierande tjänstgöringsgrad. Fast timlön, ange löneanspråk.

Kontaktperson för detta jobb
Enhetschef: Anna Broman 0240-565477, anna.broman@ludvika.se

Enhetschef: Mikael Blomgren 0240-565824, mikael.blomgren@ludvika.se

Enhetschef: Robin Fristedt 0240-565871, robin.fristedt@ludvika.se

Facklig kontakt

Vårdförbundet 0240-860 00 växel

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast den 31/10.

Ersättning
Timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Ludvika kommun (org.nr 212000-2270), http://www.ludvika.se

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Jobbnummer
8111639

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ludvika kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ludvika kommun: