Sjuksköterska sökes till BUP-mottagningen, Varberg
Region Halland, Barn- och ungdomspsykiatriska mottagningen Varbe / Sjuksköterskejobb / Varberg
2017-03-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Sjuksköterska sökes till BUP-mottagningen, Varberg" (publicerad 2018-02-16) ⬅️
Visa alla sjuksköterskejobb i Varberg,
Falkenberg,
Kungsbacka,
Halmstad,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Halland, Barn- och ungdomspsykiatriska mottagningen Varbe i Varberg,
Halmstad eller i
hela Sverige Region Halland är en av Hallands största arbetsgivare. Vi är över 7 900 medarbetare inom 370 olika yrken - alla lika viktiga. Vårt huvuduppdrag är att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja utveckling och tillväxt. Visionen för vårt arbete är att göra Halland till den bästa livsplatsen. Region Hallands värdegrund sammanfattas "Vi KAN", där K står för kompetens, A för ansvar och N för nytänkande - ord som vi vill ska prägla alla oss som arbetar i regionen.
Psykiatrin Halland är Region Hallands förvaltning för all offentlig specialistpsykiatri. Här ingår psykiatri för barn, ungdomar och vuxna, såväl öppen som heldygnsvård. Psykiatrin Halland har ca 650 medarbetare och verksamheter i alla regionens kommuner. Psykiatrin leds av en förvaltningschef, verksamhetschefer samt avdelningschefer.
Publiceringsdatum2017-03-29ArbetsuppgifterSom sjuksköterska är dina huvudsakliga arbetsuppgifter uppföljning av patienter med pågående medicinering samt justering av behandling vid behov. I arbetet ingår även att ge information, råd och stöd till barnen/ungdomarna och deras föräldrar. Arbetet kräver ett nära samarbete med läkare men också med övriga medlemmar i teamet. Vi har tät kontakt med vårdgrannar, skola och socialtjänst.
Barn- och ungdomspsykiatrins uppdrag är att erbjuda utredning, vård och behandling för barn och ungdomar 0-17 år med psykisk ohälsa och behov av insatser på specialistnivå. Vi arbetar tvärprofessionellt utifrån psykiatrisk diagnostik och låter psykosociala, psykologiska och farmakologiska behandlingsinsatser komplettera varandra.
BUP i Varberg är en öppenvårdsmottagning som erbjuder utredning, vård och behandling för barn och ungdomar 0-18 år med psykiatriska tillstånd och behov av insatser på specialistnivå. Hos oss arbetar psykologer, läkare, specialpedagog, socionomer, sjuksköterskor, läkarsekreterare och arbetsterapeut i team. Vi har ett brett utbud av behandlingsmetoder. Mottagningen arbetar med mentorskap för nyanställda personer och på kliniknivå finns det internutbildning som är obligatorisk för nyanställd personal. Samarbete med skola och socialtjänst är en viktig del av vårt arbete.
KvalifikationerVi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med erfarenhet av arbete med barn/ungdomar och deras föräldrar. Det är önskvärt med vidareutbildning i psykiatri alternativt annan relevant vidareutbildning. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och samarbetsförmåga.
ÖVRIGT
Välkommen med din ansökan!
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund!
Intervjuer och urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut.
Inför eventuell anställning görs alltid kontroll i belastnings- och misstankeregistret.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-04-11
Ange följande referens när du ansöker: PSH 46/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMattias Sassersson 070- 399 04 55
FöretagRegion Halland, Barn- och ungdomspsykiatriska mottagningen Varbe
AdressRegion Halland, Barn- och ungdomspsykiatriska mottagningen Varbe
Box 517
30180 HALMSTAD
Kontorsadress43243 Varberg
Jobbnummer 3404180
Observera att sista ansökningsdag har passerat.