Självgående löneadministratör till Nettbuss

Kontorsfixarna Väst AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kontorsfixarna Väst AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Kungsbacka eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2014-10-15

Om tjänsten
Till ett av våra kundföretag, Nettbuss Sverige AB, söker vi en driven löneadministratör för ett konsultuppdrag på 70% med omgående start. Som löneadministratör blir du en viktig del av Nettbuss löneavdelning där du arbetar tillsammans med två kollegor. Du kommer att sitta nyrenoverade lokaler i centralt belägna GP-huset.

Om företaget
Nettbuss Sverige är koncernbolaget för Nettbuss verksamhet i Sverige, som omfattar ca 560 fordon och ca 1500 anställda med en omsättning på 1,2 miljarder SEK som bedriver expressbusstrafik, linjetrafik, färdtjänst samt skol- och beställningstrafik. Verksamheten bedrivs vid små lokala depåer, samtidig som vi har det stora företagets resurser.

Företaget ägs sedan 2002 av det norska företaget Nettbuss A/S med verksamheter i Norge, Sverige och Danmark. Nettbuss A/S är ett av de största bussbolagen i Norden, med c:a 8 300 anställda och 2 600 bussar med en omsättning på 5,6 miljarder NOK.

Dina arbetsuppgifter
På löneavdelningen kommer du, tillsammans med de två andra administratörerna, hantera ca 1500 löner. Du kommer att arbeta med sedvanliga uppgifter inom löpande löneadministration där du ansvarar för ett antal enheter i organisationen med uppgifter gällande;

• Registrering och lönekörning.
• Telefonsupport för chefer, medarbetare, försäkringskassa etc.
• Stöd till chefer i diverse frågor kring anställning t.ex. avtalstolkning, anställningsfrågor, lönegrupplacering m.m.
• Kontroll och distribuering av anställningsbevis, sjukintyg samt övriga handlingar som rör anställning.
• Löpande försäkringsfrågor.
• Löpande pensionsfrågor.
• Underlag till arbetsgivarintyg
• Distribution av lönespecifikationer/e-payslip

Andra uppgifter som du kommer att vara delaktig i är; utbildning av ledare i Personec HR, hantering av förmånsbilar, arkivsortering, statistikarbete, arbete kring underlag för lönerevision, rapportering till FORA och Collectum/ITP, kontrolluppgifter, budgetunderlag från HR till ekonomi, underlag för lönerevision, semesterhantering med mera.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasieutbildning samt någon form av vidareutbildning inom löneområdet. Du har uppdaterade och aktuella kunskaper inom lag och avtal kopplat till löneadministrationsområdet. Utöver detta krävs goda datorkunskaper, främst i Officepaketet. Det är meriterande om du har erfarenhet av Personec L. För att snabbt kunna ta dig an tjänsten krävs det att du har arbetat minst ett år som löneadministratör. Du ska även vara tillgängglig för omgående start.

Som person är du driven, självgående, flexibel och framåt. Du har lätt att lära samt en förmåga att hålla hög kvalité även i tidvis högt arbetstempo. Självklart har du en förkärlek till siffror och arbetar noggrant och med dina mycket detaljorienterade arbetsuppgifter. Vidare behöver du vara engagerad, kreativ och ha en hög samarbetsförmåga och servicekänsla. Det är väldigt viktigt att du kan kommunicera väl och tydligt, både i tal och skrift, då det förekommer mycket kontakt med verksamheten.

Övrig information
Du får möjligheten att arbeta på en arbetsplats som präglas av öppenhet, respekt och tillit samt erfarna kollegor som kommer att kunna ge ett bra stöd. Det är positivt om du värdesätter att få jobba i en organisation med korta beslutsvägar och möjligheter till utveckling.

Tjänsten är ett konsultuppdrag på 70 %, med möjlighet till att på sikt bli anställd hos Nettbuss. Låter det intressant - sök redan idag! Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan avslutad annonsering.

Arbetstider och omfattning
Deltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-10-26
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1693
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Hanna Bäckhage 031-711 98 00

Företag
Kontorsfixarna Väst AB

Adress
Kontorsfixarna Väst AB
Odinsgatan 6
41103 Göteborg

Kontorsadress
Odinsgatan 6, Göteborg

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2032606

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kontorsfixarna Väst AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kontorsfixarna Väst AB: