SJ söker kundvärdar till Stockholms resebutik
SJ AB Division Marknad & Försäljning / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SJ AB Division Marknad & Försäljning i Stockholm,
Gävle,
Ånge eller i
hela Sverige Det här är SJ SJ är Sveriges första och största tågoperatör- vår ambition är också att vara Sveriges bästa. Vi söker därför dig som kan hjälpa oss att ge våra kunder bästa möjliga service. Vi erbjuder alla våra medarbetare tillgång till bra förmåner som till exempel friskvård och motion samt möjligheter till kompetensutveckling för att avancera inom företaget. Läs mer om SJ
Publiceringsdatum2018-01-15Om tjänstenI SJ Resebutik ligger fokus på kundservice och mervärde för kund. Tillsammans inom team Resebutik bygger vi framtidens serviceorganisation med målet att leverera kundservice i världsklass. Vi vill att våra kunder alltid ska känna sig välkomna hos oss och att SJ alltid ska vara deras förstahandsval - ett SJ att lita på och längta till.
Tjänstens placering är i Resebutiken på Stockholm Centralstation. Tjänstgöringsgraden är cirka 20% och arbetspassen är förlagda till varannan helg (lö-sö), med möjlighet till fler pass även på vardagar.
I rollen som Kundvärd blir en av dina viktigaste uppgifter att vara lyhörd gentemot våra kunder och våga leverera bästa möjliga service inför eller efter resan. Du kommer också aktivt att bidra till att våra kunder får bättre kunskap och kännedom om våra självbetjäningskanaler. Som Kundvärd möter du våra fantastiska kunder både i Resebutiken och i Centralhallen. Punktlighet är SJs viktigaste hållbarhetsmål. Vi är därför också ute vid våra plattformar för att hjälpa våra kunder till rätt vagn, svarar på frågor och hjälper både förare och ombordpersonal att tåget går i rätt tid. Vi finns tillgängliga för våra kunder alla dagar om året och vi har schemalagd skifttjänstgöring.
Kvalifikationer och personliga egenskaper
I urvalet läggs stor vikt vid tidigare erfarenhet av kundservice samt att du är serviceinriktad, lyhörd, lösningsorienterad, modig och flexibel. Arbetet är tidvis intensivt och det är viktigt att du både tycker om och kan bemöta kundernas krav och önskemål på ett trevligt och professionellt sätt. Erfarenhet av kassaarbete är meriterande.
Vi vill att du har lägst gymnasiekompetens. Du skall kunna uttrycka dig väl på både svenska och engelska - ytterligare språkkunskaper är meriterande. I takt med omvärldens ökande krav på datorvana samt SJs arbete för att bli ett av Sveriges mest digitala företag, behöver du vara van vid IT-teknik och intresserad av att lära dig mer om detta.
Arbetet utvecklas kontinuerligt och det är därför viktigt att du tycker om utmaningar och är öppen för förändringar. Du kommer att få arbeta i ett positivt och serviceinriktat gäng, och vi tror att du tycker om att utmanas och har ett starkt intresse för din personliga utveckling.
Vi på SJ uppskattar mångfald och vi vet att det ger fler perspektiv och ökar vår konkurrenskraft. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrunder som vill vara med och bidra till ett inkluderande och härligt arbetsklimat. Punktlighet är SJs viktigaste hållbarhetsmål. Alla medarbetare bidrar till att tågen ska vara punktliga och att vi respekterar varandras tid.
Ansökan
Urval sker löpande så registrera din ansökan så snart du kan.
Varaktighet, arbetstid
Helger Enligt avtal
ErsättningEnligt kollektivavtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPer-Ove Winterstad, Ansvarig SJ Lounger Sthlm/Gbg 010-751 87 59
FöretagSJ AB Division Marknad & Försäljning
AdressSJ AB Division Marknad & Försäljning
Vasagatan 10
10550 Stockholm
KontorsadressVasagatan 10
Jobbnummer 3903062
Observera att sista ansökningsdag har passerat.