Sj It Söker Bpms Configuration Manager

Experis IT / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis IT i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Vill du vara med på resan mot ett nytt och modernt SJ IT?

Vår utmaning, en stabilare, effektivare och billigare leverans!

SJs IT-stöd håller på att transformeras från ett diversifierat "best-of-breed" till ett integrerat systemlandskap baserat på ett antal strategiska plattformar uppdelat på 14 systemområden.
SJs framtida IT-stöd kommer att vara "state-of-the-art" när det gäller de systemområden som stödjer vår konkurrenskraft (kund-, planering- och produktionssystem samt IT ombord) och stödsystemen ska vara hypereffektiva byggda på best-practice och standardsystem.

Denna satsning kommer drastiskt sänka SJs operativa IT-kostnader. Men för att nå dit - och för att fortsatt kunna ligga i framkant på valda system behöver vi bygga en ytterst effektiv kompetens- och beställarorganisation.
I likhet med vår IT-strategi bygger vi även denna efter "best-practice" baserat på ITIL 3. SJ ITs Operating Model bestående av 4 enheter - Verksamhetsrelationer, Strategi & Arkitektur, Projekt & Utveckling samt Drift & Förvaltning.

För att lyckas med detta behöver vi nu utöka vårt team med ytterligare erfarna, engagerade och drivande medarbetare.

Under 2013 kommer enheten IT Drift & Förvaltning att bygga upp ett nytt Business Process Competence Center (BPCC). Hit söker vi nu en erfaren Configuration Manager.

Syftet med BPCC är att förvalta och utveckla SJs Oracle Fusion Middleware-plattform, BPMS-plattformen, samt att styra och stötta projekten som utvecklar och levererar lösningar till BPMS-plattformen. Arbetet innefattar:

• Förvaltning av lösningar på BPMS-plattformen
• Utveckla processer och rutiner för projektgenomförande, design, utveckling, test, CM
• Stöttning av projekt i alla olika faser
• Kommunikation och relationsbyggande med verksamheten
På plattformen utvecklas flexibla och verksamhetskritiska BPM-lösningar i nära samarbete med verksamheten.

Publiceringsdatum
2013-05-20

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Configuration Manager är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att :
• Leda och driva Configuration Management (CM) -processen
• Kvalitetssäkra informationen som är nödvändig för CM-processen
• Designa och implementera kodramverk för lösningsmönster
• Säkra dokumentation i form av detaljerade lösningsbeskrivningar
• Säkra att lösningar och projektleveranser följer de utvecklings/kod-riktlinjer som ställts för lösningar på BPMS-plattformen
• Säkra att lösningar och projektleveranser hanteras korrekt med avseende på configuration managment
• Förvalta lösningar på BPMS-plattformen (förvaltningssupport, felsökning, rättning)
Ansvarområden
• Ansvar/utförare av Configuration Management-processen (Change-, Test-, Build-, Release- och Deploy-processer)
• Kontinuerligt arbeta med att förbättra Configuration Management-processen.
• Upprätthålla CM-verktyg och CM-miljöer
• Ansvara för direktiv och riktlinjer för utveckling på BPMS-plattformen
Förvaltning av lösningar

Bakgrund
För att vara framgångsrik i rollen bör du ha flera års dokumenterad erfarenhet inom Configuration Management. Kunskap i och runt Oracle och BPM och/eller liknande plattformar för affärslogik och integration är något du har med dig. Då du kommer arbeta i nära samarbete med våra utvecklare är andra centrala kompetensområden:
• Lead development
• Utveckling (Java, Oracle SOA Suite, ADF, JPA)
• Utvecklingsmetodik
• Testdriven utveckling
• Continous development/Continous integration
Du har akademisk utbildning gärna inom Datateknik eller Systemvetenskap, eller likvärdig arbetslivserfarenhet.

Du är en person med förmåga att se samband och ett sinne för att ständiga förbättringar och innovation. Du är analytisk, strukturerad och drivande i ditt arbetssätt och är van att ta ansvar. Vi lägger stor vikt vid din förmåga att effektivt samarbeta i grupp och över grupp-/enhetsgränser.

Vill du anta utmaningen? Välkommen med din ansökan!

Anställningsformen är en tillsvidareanställning på heltid med placering på HK i centrala Stockholm.

Ansökan och upplysningar
I denna rekrytering samarbetar SJ IT med Experis IT. Frågor om tjänsten besvaras av Anki Snis, senior rekryteringskonsult på Experis IT, telefonnummer 08 - 508 954 53. Du söker ovan nämnda tjänst genom att registrera ditt CV på www.experis.se
Urval och intervjuer kommer att ske löpande så det är bra om du skickar in din ansökan snarast.

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-07-02
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ann-Catrine Snis 08-50895453

Företag
Experis IT

Adress
Experis IT
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1558155

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis IT

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis IT: