Siemens söker inköpsassistent!
Skill / Kontorsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skill i Solna,
Stockholm,
Järfälla,
Huddinge,
Botkyrka eller i
hela Sverige Nu söker Siemens huvudkontor en Inköpsassistent! Är du en strukturerad person som har kunskaper SAP kan det var dig vi söker!
Om företaget
Siemens är ett globalt företag som arbetar med innovativa lösningar för intelligent infrastruktur, hållbar energiteknik, effektiv produktion samt hälso- och sjukvård genom elektrifiering, automation och digitalisering. I Sverige har Siemens funnits sedan år 1893 och har cirka 4 200 medarbetare på ett 40-tal orter.
Dina arbetsuppgifter
Siemens huvudkontor ligger i stora fräscha lokaler, ett stenkast från Mall of Scandinavia i Solna. De söker nu en Inköpsassistent till deras inköpsteam inom projekt för vindkraftverk. Din roll som inköpsassistent blir att backa upp inköparna med administration. Du kommer bland annat att få arbeta i processflöden samt hantera orderadministration och leveranser.
Din profil
För att trivas i rollen tror vi att du har:
• erfarenhet som orderadministratör eller liknande roll
• kunskaper i SAP
• goda kunskaper i processflöden gällande inköp och leveranser
• baskunskaper i Excel och Word
Som person ser vi att du har förmåga att hantera en komplex organisation. Då det huvudsakliga språket är engelska ska du obehindrat kunna kommunicera på engelska i såväl tal som skrift. Vidare tror vi att du är en logisk person som tycker om att arbeta strukturerat.
Ansökningsförfarande
Tjänsten är ett konsultuppdrag som sträcker sig till och med 2020-02-28 med chans till förlängning.
Urvalet sker löpande så tveka inte på att skicka in din ansökan i form av både CV och personligt brev på
www.skill.se redan idag.
Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvariga rekryterare Malin Jangenteg,
malin.jangenteg@skill.se.
Väl mött med din ansökan!
Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader
Publiceringsdatum2019-02-05ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-31
Ange följande referens när du ansöker: 4068
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMalin Jangenteg
malin.jangenteg@skill.seFöretagSkill
AdressSkill
Slottsbacken 8
11130 Stockholm
KontorsadressSlottsbacken 8
Jobbnummer 4592323
Observera att sista ansökningsdag har passerat.