Siemens söker inköpsassistent!

Skill / Kontorsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skill i Solna, Stockholm, Järfälla, Huddinge, Botkyrka eller i hela Sverige

Nu söker Siemens huvudkontor en Inköpsassistent! Är du en strukturerad person som har kunskaper SAP kan det var dig vi söker!

Om företaget
Siemens är ett globalt företag som arbetar med innovativa lösningar för intelligent infrastruktur, hållbar energiteknik, effektiv produktion samt hälso- och sjukvård genom elektrifiering, automation och digitalisering. I Sverige har Siemens funnits sedan år 1893 och har cirka 4 200 medarbetare på ett 40-tal orter.

Dina arbetsuppgifter
Siemens huvudkontor ligger i stora fräscha lokaler, ett stenkast från Mall of Scandinavia i Solna. De söker nu en Inköpsassistent till deras inköpsteam inom projekt för vindkraftverk. Din roll som inköpsassistent blir att backa upp inköparna med administration. Du kommer bland annat att få arbeta i processflöden samt hantera orderadministration och leveranser.

Din profil
För att trivas i rollen tror vi att du har:
• erfarenhet som orderadministratör eller liknande roll
• kunskaper i SAP
• goda kunskaper i processflöden gällande inköp och leveranser
• baskunskaper i Excel och Word

Som person ser vi att du har förmåga att hantera en komplex organisation. Då det huvudsakliga språket är engelska ska du obehindrat kunna kommunicera på engelska i såväl tal som skrift. Vidare tror vi att du är en logisk person som tycker om att arbeta strukturerat.


Ansökningsförfarande
Tjänsten är ett konsultuppdrag som sträcker sig till och med 2020-02-28 med chans till förlängning.

Urvalet sker löpande så tveka inte på att skicka in din ansökan i form av både CV och personligt brev på www.skill.se redan idag.

Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvariga rekryterare Malin Jangenteg, malin.jangenteg@skill.se.

Väl mött med din ansökan!

Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Publiceringsdatum
2019-02-05

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-31
Ange följande referens när du ansöker: 4068
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malin Jangenteg malin.jangenteg@skill.se

Företag
Skill

Adress
Skill
Slottsbacken 8
11130 Stockholm

Kontorsadress
Slottsbacken 8

Jobbnummer
4592323

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skill

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skill: