Shipment Planning Manager till Tarkett AB

Intern Hässleholm / Logistikjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Intern Hässleholm i Kristianstad

Om tjänsten
Nu söker vi en Shipment Planning Manager som vill utveckla och effektivisera Tarketts processer
från order till leverans.


Om Logent
Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom bemanning och rekrytering med specialinriktning på logistik, industri med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management för logistikintensiva verksamheter. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Rekrytering, Logistik, Bemanning, Hamn & Hub och Kompetens. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Under 2016 omsatte Logent ca 1,5 miljarder SEK. Logent AB är auktoriserade genom Almega och AEO-certifierade samt certifierade enligt ISO9001 och ISO14001.

Om kunden
Med en nettoförsäljning på EUR2.7 miljarder år 2016 anses Tarkett som världsledande inom innovativa och hållbara lösningar för golv och sportytor. Med nästan 12 500 medarbetare och 34 fabriker når Tarkett kunder i mer än 100 länder globalt och säljer 1.3 miljoner kvadratmeter golv varje dag till sjukhus, skolor, hushåll, hotell, kontor, butiker och sportarenor. Det finns en stark lokal förankring i Sverige och Norden med fabriker i södra Sverige. En av dessa fabriker finns i Hanaskog där både tillverkning och sammansättning av golv sker. Läs mer på www.tarkett.se


Arbetsuppgifter
Som Shipment Planning Manager är du ansvarig för optimering av leveransflödet till Tarketts kunder. Tillsammans med ditt team på fyra personer upprätthåller ni kontakten med försäljningsnätverken och utvecklar dessa relationer för att optimera servicen till våra kunder. Du är ansvarig för orderboken samt uppföljningen av denna i samarbete med försäljningsnätverken.
Du har budget ansvar och ansvar för avdelningens KPI: er samt rotorsaksanalyser.

Som key user i SAP kommer du att vara med och utveckla vårt affärssystem SAP i samarbete med centrala SAP/IT teamet. Som Shipment Planning Manager ingår du i det operativa teamet och har personalansvar och arbetsmiljö ansvar för ca 4 medarbetare. Vi förväntar oss att du på ett effektivt och kontinuerligt sätt coachar och utvecklar din personal.
Du rapporterar direkt till Supply Chain Manager.


Krav
Vi ser gärna att du som söker har en eftergymnasial utbildning (KY) inom logistik eller har läst fristående akademiska kurser. Vi tror att du har minst 5 års erfarenhet från liknande roller och har varit operativ i en ledande befattning inom logistik.
Vi ser också att du som söker har mycket goda kunskaper inom och erfarenhet av affärssystemet SAP, men framförallt ska du ha ett intresse av att utveckla användandet av system inom en verksamhet.

Du har goda kunskaper i Office-paketet med särskilt fokus på Excel, och du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och kompetenser.
Du är en naturlig ledare med tydlig kommunikationsstil och drivs av att utveckla och motivera andra människor. Du kommer att ha många kontaktytor både internt och externt vilket innebär att du måste vara en god relationsbyggare och är servicminded.
För att vara framgångsrik i rollen som Shipment Planning Manager ser vi även att du är målmedveten och har en god förmåga att planera och organisera ditt arbete. Du har också en god förmåga att bryta ned övergripande mål och strategier på en operativ nivå.

För att trivas hos oss behöver du vara flexibel, prestigelös och van vid att ta mycket ansvar i din roll. Hos oss får du mycket frihet och möjlighet att påverka din egen vardag.

Låter detta som din nästa utmaning?
Välkommen med din ansökan, vi tillämpar löpande urval.
Sista ansökningsdag 22 november 2017.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

För information:
Kontakta ansvarig rekryteringskonsult Fredrik Andersson 0704-106379 Ort: Hanaskog (Kristianstad)
Omfattning: Heltid

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-11-01

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-22
Ange följande referens när du ansöker: 2308
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Fredrik Andersson

Företag
Intern Hässleholm

Adress
Intern Hässleholm
HAMMARBY KAJ 14
12030 Stockholm

Kontorsadress
HAMMARBY KAJ 14

Jobbnummer
3779801

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Intern Hässleholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Intern Hässleholm: