Shiftleader Welcome Office

Clarion Hotel Post / Receptionistjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Clarion Hotel Post i Göteborg

Clarion Hotel Post uppförs i en av stadens mest anrika byggnader- det gamla Posthuset. Atmosfären är sofistikerad men samtidigt avslappnad och skapar en perfekt scen för evenemang och banketter samt blir en ny livlig mötesplats för hela Göteborg.Ett brett utbud av gastronomiska upplevelser med Norda Grill i spetsen har skapats av Marcus Samuelsson.
Det centrala läget i staden tillsammans med hög komfort, förstklassig design och gastronomi samt ett brett utbud av mötessalar, gör hotellet till ett naturligt val för både mindre och större konferenser. Den unika atmosfären i Posthallen med dess stora terrass med utsikt över staden erbjuder Clarion Hotel Post en miljö för stora som små evenemang.
Clarion Hotel Post - the new face of Gothenburg.
I januari 2012 öppnar vi portarna till Nordens mest spännande hotell  med en helt ny och unik mötesplats i hjärtat av Göteborg i gamla anrika Posthuset vid Drottningtorget. Hotellet skall vara en förebild och ledstjärna för framtidens nya Göteborg och du kommer att vara en del av vår satsning " The New Face of Gothenburg".
Vi skall tillsammans skapa Göteborgs mest attraktiva mötesplats med en hög ambition och en självklar målsättning att Clarion Hotel Post ska ha den absolut bästa personalen och starkaste vinnarkulturen i branschen. Vi söker därför kreativa och  personliga talanger som kan leverera en service utöver det vanliga. Vi välkomnar din drivkraft och passion för att leda, utveckla och skapa extraordinära resultat.
Till hotellet söker vi nu ytterligare en talang: "Shiftleader Welcome (Front) Office".
Vågar du anta utmaningen? Vad gör dig till den bästa kandidaten?
Shiftleader Welcome Office (SWO) rapporterar till Welcome Office Manager (WOM)
Tjänsten innefattar ansvar för:
•  Driftsfokus och att arbetsleda och utveckla receptionspersonalen.
I tjänsten ingår:
•  Att leda passet, delegera arbetsuppgifter och leda teamet i att ge fenomenal service enligt Attitude at Clarion nivå.
•  SWO arbetar tillsammans med WOM och Ass. WOM fram rutiner för avdelningen och ansvarar för att dessa efterlevs.
•  Arbetar tillsammans med WOM och ASS.WOM aktivt för att nå uppsatta mål
•  Att agera WOM och Ass WOM "förlängda arm" som duty manager på vardagskvällar.
•  Hålla högsta service- och kompetensnivå och därmed se till att gästerna alltid blir korrekt bemötta. SOW föregår alltid med gott exempel och är en förebild för övrig personal.
•  Att aktivt ta del av information från WOM.
•  SWO är en förebild och leder arbetet kring merförsäljning inom Receptionen
•  SWO är under sitt pass ansvarig för att reklamationer behandlas på korrekt sätt och dessa läggs in och följs upp i C2 och ger information till WOM samt berörda avdelningar.
•  Tillsammans med WOM och Ass WOM godkänner eventuella kompensationer som skall göras rörande logi. Rapportering av kompensationer/korrigeringar skall göras till HM samt Controller mailledes.
•  Ansvara för att passets checklista blir gjord.
•  Ansvarig för kassahantering & att bankningen sker korrekt och att växelkassan ligger på rätt plats.
•  Ansvar för de gruppankomster som sker under passet
•  Ansvar för ljud och ljus i lobbyn är korrekt inställd och enligt givna instruktioner
•  Tillsammans med Ass WOM ansvarig för att Remaining Amounts faktureras ut i tid.
•  Användande av tidrapporteringssystem och datavaruhus för personalen dagligen
•  Tillsammans med WOM och Ass WOM godkänner om fakturering är tillåten för logi. Detta görs i samråd med grupp & konferensbokning enligt gängse rutin.
•  Ass. WOM ansvarar tillsammans med Shiftleader för att den egna avdelningen har korrekt och relevant information gällande arrangemang i huset i god tid före genomförandet
•  Tjänsten innefattar skiftarbete och helgtjänstgöring.
•  Ansvarar för att hålla receptionsområdet i bästa skick efter givna instruktioner
•  Att avdelningen är uppdaterad och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner
•  Aktivt delta på avdelningsmöten.
•  Aktivt använder hotellets kvalitetssystemet, C2
•  Aktivt använder hotellets kunduppföljningssystem, Loopon
•  Att företagets policies efterlevs så som exempelvis klädpolicy
•  Att ett gott arbetsklimat råder där alla ställer upp för varandra.
•  Att behandla våra gäster och kollegor med respekt
•  Övriga arbetsuppgifter som tilldelats av WOM eller Assisterande WOM.
För mer information om Clarion Hotel Post besök gärna vår webbsida www.clarionpost.se
Redan nu kan du söka ovan utlysta tjänst även fast tillträdesdatumet är längre fram i tiden. Rekryteringsprocessen med audition, pulsmöten och intervjuer kommer att pågå under perioden augusti/september.
Lycka till!

Publiceringsdatum
2011-06-12

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-08-31
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Anna Gemrud, +46 705470180

Företag
Clarion Hotel Post

Adress
Clarion Hotel Post
c/o Choice Hotels Sweden AB Box 7620
10394 Stockholm

Jobbnummer
959726

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Clarion Hotel Post

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Clarion Hotel Post: