Shift Leader Front Office & Meeting Scandic Alvik, heltid
Scandic Hotels AB / Receptionistjobb / Stockholm
2025-03-14
Visa alla receptionistjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Scandic Hotels AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Huddinge,
Sollentuna eller i
hela Sverige Scandic Alvik är ett hotell beläget i Alvik, endast 10 min från Stockholm city och ett stenkast från Mälaren. Hotellet är för tillfället under en omfattade renovering av alla våra hotellrum samt publika ytor på entréplan, och kommer att vara klart till sommaren 2025. Vår ambition är att vara bäst på gästupplevelser inom Scandic. Hos oss ingår du i ett härligt team med engagerade medarbetare som hjälper varandra och sätter gästen i fokus i allt vi gör. Hotellet har en variation av gäster bestående av allt ifrån affärsresenärer, nyfikna turister till konferenssällskap. Älskar du att leverera oförglömlig service i världsklass och att skratta på arbetstid? Då passar du perfekt i vårt team!
Nu söker vi en Shift Leader till Receptionen och Mötesavdelningen.
Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Som Shift Leader agerar du förebild till det övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass.
Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet!
Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic!
Vad innebär rollen som Shift Leader Front Office och Meeting?
Du som arbetar inom Front Office och Meeting är ansvarig för att våra gäster får service i världsklass. Du är spindeln i nätet som ser till att gästen alltid är i fokus. Du är den som leder och fördelar arbetet under ditt pass. Du löser det mesta. I ansvarsområdet ingår även administrativt arbete, säkerhetsarbete och arbete med försäljning. Arbetet i Front Office och Meeting innebär att checka in och ut hotellets gäster, hälsa välkommen och ge gästen den information den behöver om sin vistelse. Du hanterar bokningar i systemet Opera Cloud och hanterar administrativa uppgifter runt gäster och säkerhet.
I rollen som Shift Leader har du, förutom att vara en del av driften, den övergripande överblicken över gästflödet och ser tillsammans med teamet till att prioritera arbetsuppgifter så att verksamheten flyter så att gästerna blir nöjda. Du säkerställer att rutiner och checklistor efterlevs. Du hanterar bemanningen under ditt arbetspass. Du utbildar nya medarbetare på hotellet och du avlastar också Front Office & Meeting Manager med vissa administrativa arbetsuppgifter.
Hotellet har öppet dygnet runt och det är därför viktigt att du trivs med att arbeta i skift (förmiddagar, eftermiddagar och helger).
Din kompetens
För den här rollen krävs att du har både förmåga och vilja att arbeta med ett driftsnära ledarskap. Du är trygg i ditt ledarskap och har dokumenterad ledarskapserfarenhet.
Eftersom rollen är fördelad på både i receptionen och på vår konferensavdelning behöver du ha en dokumenterad erfarenhet av konferens/möteskunskap samt receptionsarbete.
För att passa i rollen har du en väl utvecklad social förmåga och är kapabel att hantera att det händer många olika saker samtidigt. Det är mycket viktigt att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster. Du är en lyhörd och prestigelös lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet.
Du har också vana och kunskap i att arbeta med dator som arbetsredskap. Meriterande om du har vana att arbeta i Opera Cloud och M365.
Eftersom arbetet till stor del består av att kommunicera med gäster är goda kunskaper i svenska och engelska ett krav. Talar du ytterligare ett språk är det meriterande.
Information om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet.
Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic!
Ps. på vår hemsida kan du läsa mer om vår kultur, vad tjänsten innebär och om våra förmåner!
Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.
Delar du våra värderingar?
BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD
Ersättning Fast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Scandic Hotels AB (org.nr 556299-1009),
https://www.scandichotels.se/ Arbetsplats Scandic Hotels Sverige
Jobbnummer 9221921