Servicetekniker / Teknisk support Speed International AB

Bravura Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2021-12-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicetekniker / Teknisk support Speed International AB" (publicerad 2022-01-03) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2021-12-21

Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Speed International AB.

Om företaget
Speed International AB är ett teknikdrivet företag som växer i snabb takt. Deras vision är att ge liv åt offentliga utrymmen och förenkla vardagen för människor i rörelse. Företaget är specialister på olika typer av automatiserade lösningar inom publika miljöer och befinner sig i en aggressiv expansionsfas och genomför stora satsningar inom flera nya affärsområden. De är verksamma inom bland annat digital skyltning, interaktiva kiosker och kundterminaler, biljettautomater, publik Wi-Fi, fotoautomater och förvaringsboxar. Under de 60 år som bolaget har varit verksamt har dem utvecklat samarbeten med tågstationer, bussterminaler, flygplatser och köpcentrum runt om i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Spanien och Lettland.

Under de senaste åren har bolaget genomgått en transformation där dem har digitaliserat verksamheten, byggt upp deras varumärke kring deras produkter och ökat tillväxten. Unikt för Speed International är deras organisationsform. Även om vissa på företaget har en delad roll så är den huvudsakliga sysselsättningen alltid den samma, det vill säga, utveckling och expansion.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som servicetekniker / teknisk support genomför du servicearbeten och underhållning på koncernens samtliga produkter som finns ute hos på fältet. Du utgår dagligen från ett ärendehanteringsystem där du prioriterar och planerar dina ärenden och åtgärder. Därefter genomför du dagligen driftkontroller och rapportering av avvikelser samt felsökning av både hård-och mjukvara. Vidare genomför du felavhjälpning vid konstaterande fel på produkterna och ser till så att dom ser ut och fungerar som de ska. Du genomför även felavhjälpning och installationsarbete för Wi-Fi tjänster.

Utöver dina dagliga arbetsuppgifter agerar du även support där du har ett nära samarbete med utvecklingsavdelningen. Det innebär att du får testa och utvärdera uppdateringar av nya produkter samt uppdatera dom befintliga produkterna. Vidare kommer du på sikt agera 2nd-line support till servicetekniker ute på fält och skriva installations- och servicemanualer.

Arbetet sker primärt i Stockholm men tjänsteresor förekommer på regelbunden basis primärt inom Sverige och Norden men även Europa och USA kan förekomma.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• IT-relaterad gymnasieutbildning eller motsvarande förvärvad kunskap genom erfarenhet
• B-körkort
• Skriver och talar svenska samt engelska obehindrat
• Genuint teknikintresse
• intresse för nätverk och datorer
Meriterande
• Tidigare erfarenhet som servicetekniker och/eller teknisk support
• Aktiv inom en teknikrelaterad hobby

Vi tror att du som söker är hungrig på att utvecklas och att ta dig an nya uppgifter för att komma framåt i din egen utveckling. Du drivs av att lösa problem, är duktig på att tänka logiskt och lämnar ingenting ogjort. Du är självgående som person och är bekväm med att organisera och planera ditt dagliga arbete samt vet hur du ska prioritera dina uppgifter vid stressiga tillfällen. Vidare är du kommunikativ och är duktig på att samarbeta samt skapa goda kontakter med såväl kunder som kollegor. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter i rollen.

Övrig information:

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: teknisk support, servicetekniker, IT, data, teknik, teknisk support, kommunikation, mjukvara, mjukvaruunderhåll, kundsupport, troubleshooting, problemlösning, supporttekniker, IT-support, Windows, data, IT, software, problemlösning, webmaster, Speed International

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Oliver Tidblad
oliver.tidblad@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
6200185

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: