Servicetekniker In Store Repair Länna
Elgiganten AB / Supportteknikerjobb / Huddinge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Huddinge,
Botkyrka,
Stockholm,
Salem,
Ekerö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Elgiganten AB i Huddinge,
Stockholm,
Solna,
Tyresö,
Danderyd eller i
hela Sverige Är du vår nya tekniker inom Infocare Workshop stationerad på In Store Repair på Elgiganten Länna?
Gillar du att göra kunder nöjda och har du en teknisk skicklighet? Upplever du att ovan stämmer in på dig, så kan svaret på första frågan mycket väl vara "Ja".
Nu har du möjligheten att få anställning som tekniker inom Infocare Workshop, stationerad på In Store Repair på Elgiganten Länna i Stockholm.
Direkt ute i Elgigantens varuhus arbetar tekniker ifrån Infocare Workshop med service och reparation av mobiler, tablets, datorer och diverse kringutrustning.
Vårt viktigaste mål och uppgift är att sörja för god servicegrad till våra slutkunder och... partners genom service och support av inlämnade produkter där vi har auktorisation för att utföra service.
Våra partners KPIer skall nås och överträffas och våra kunder skall få bästa möjliga service.
Du arbetar aktivt för att minimera kostnader och nå Infocares mål på lönsamhet.
Teknikern för In Store Repair arbetar i huvudsak med service och reparation av mobiler, tablets, datorer och andra tillbehör. I uppgifterna ingår också att ta emot och sända gods i retur, både reparationer och reservdelar. Kundkontakt sker både via telefon och "öga mot öga" i servicedisk i butik.
Som tekniker blir kundnöjdheten ditt ansvar och för att trivas och utvecklas behöver du vara öppen, omtänksam, engagerad och modig. Du ansvarar för dina egna arbetsområden inom butiken, ingår i ett team och blir en viktig länk i vår utrullning av service i varuhusen.
Jobbet är socialt, omväxlande och stundtals hektiskt. Både små och stora problem måste lösas och ingen arbetsdag är den andra lik, med ett undantag - kunden är alltid i fokus!
Vi söker dig som är ansvarsfull, pålitlig och har bra samarbetsförmåga. Personliga egenskaper som värdesätts högt är att alltid kunna se till kundernas bästa, att du har lätt att förstå kundernas behov och att du är effektiv och tydlig i din kommunikation.
Har du arbetat med service av liknande produkter och/eller har goda kunskaper om produkter ifrån Apple sedan tidigare ser vi det som ett stort plus.
Arbetsuppgifter omfattar bland annat:
Kundkontakt och mottag av kund som önskar kontakt med tekniker
Mottag och ankomstregistrering av service i Infocares/producents system
Felsökning av produkt/service
Reparation och sluttest av produkt/service
Sköta uppdatering av Infocare/producents system
Mottag och retur av reservdelar till producent
Mottag och retur av service till/från andra varuhus
Mottag av inköpsordrar av reservdelar till Infocares system
Inventering av reservdelslager
Daglig rengöring av arbetsområdet
Sköta daglig kontroll av ESD-utrustning
Daglig uppföljning av pågående ärenden
Följa övriga uppsatta regler och rutiner för In Store Repair
Vid behov kunna hjälpa till på In Store Repairs på andra butiker i närområdet
Arbetstider kan variera enligt schemaläggning
I dedikerat serviceområde för Infocare i Elgiganten butik
Vid behov arbeta övertid för att upprätthålla KPI:er och kundnöjdhet
Arbetsglädje
Här jobbar ett gäng personer som är drivna och intresserade i kontakt med kunder och kollegor. Vi är ärliga, ödmjuka och lyssnar på kunden och kundens behov. Vi söker en kollega som är en peppande, lojal och hjälpsam person som ställer upp för andra. Som löser problem som uppstår på ett effektivt sätt och håller dig uppdaterad på företagets produkter.
De som har affärssinne, gillar att tävla och vill bidra till positiva resultat för företaget brukar trivas väl hos oss. Det är personer som gillar att utvecklas och tar sig an sina arbetsuppgifter på ett effektivt, strukturerat och noggrant sätt. Är du en av dem? Då gillar du säkert snabba förändringar och det faller sig naturligt för dig att ta egna initiativ. Vi kommer att ha kul tillsammans!
På Elgiganten gillar vi mångfald och välkomnar därför alla sökanden oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi ser gärna fler kvinnliga kollegor.
Tjänsten är heltid och du får en fast lön.
Du söker tjänsten genom att skicka personligt brev och CV till
dm.operations.lanna@giganten.se Vi går igenom ansökningar löpande
Ansökningar utvärderas löpande och hittar vi en passande Gigant kan rekryteringsprocessen gå snabbare än planerat.
Frågor om tjänsten besvaras av Charlotte Johanssom på
dm.operations.lanna@giganten.se Tycker du detta låter kul? Då hoppas vi att du vill jobba hos oss!
Varmt välkommen med din ansökan.
Varaktighet, arbetstid
Vardagar kl.10:00-18:00 Tillsvidare
Publiceringsdatum2018-11-02Ersättningenligt avtalet
Enligt avatlet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCharlotte Johansson
charlotte.johansson@giganten.seFöretagElgiganten AB
AdressElgiganten AB
Truckvägen 7
14253 Skogås
KontorsadressTruckvägen 7
Jobbnummer 4437815
Observera att sista ansökningsdag har passerat.