Serviceminded orderadministratör
Poolia Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Är du bra på administration och order, har ett öga för detaljer samt gillar kundservice och att ha många kontaktytor? Då är detta rollen för dig där du vår dela ditt intresse för logistik med ditt intresse för kundservice. Vi söker nu efter någon till ett långsiktigt uppdrag till vår kund inom biotech.
Publiceringsdatum2022-01-21Om tjänstenVi letar nu efter en dedikerad, noggrann och serviceinriktad orderadministratör för att styrka det befintliga teamet. I rollen som orderadministratör kommer du ha kontakt med kunder från mer än 35 länder, ansvara för hela processen från att registrera order till att slutligen skicka fakturan. Du kommer alltså ansvara för hela orderkedjan från "order to cash". Du kommer också ha en viktig roll i att se till att processen löper på så smidigt som möjligt, skapa goda förutsättningar för framtida order samt ha daglig kontakt med produktionen och sälj teamet.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Ha hand om hela orderprocessen: kontakt med kunder, förberedelser av offerter, ta emot och förbereda order samt fakturering av kunder
• Säkerställa servicenivån i form av att order och leveranstider går enligt tidsschema
• Bygga starka relationer med kunder och leverantörer
• Ha hand om intern och extern logistik: förbereda och packa paket för transport, beställning av frakt och efterleverans av paket, ha hand om beställning av produktion och kontorsmaterial
• Samarbeta med produktionen och säljavdelningen för att hjälpa till med koordinering och planering
• Vara delaktig i det kontinuerliga förbättringsarbetet kring process och order och undersöka möjligheterna att effektivisera processerna
• Säkerställa att dokumentation kring processer är uppdaterad
I arbetet kommer det också förekomma en del tunga lyft.
Vem är du?
• Minst avslutad gymnasieutbildning
• Goda IT kunskaper - meriterande med tidigare erfarenhet av SAP eller annat orderhanteringssystem
• Utmärkta kunskaper i engelska
• Ansvarskänsla med öga för detaljer
• En problemlösare med en hög samarbetsförmåga
• Nyfiken, ivrig att lära dig nya saker samt anpassar dig lätt för förändringar
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Övrig information: Heltid med start omgående i minst 6 månader med möjlighet till överrekrytering för rätt person. Du kommer att tillhöra kontoret i Sundbyberg. Ansökan sker genom annons, vi tar ej emot ansökningar via mail. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-02-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPoolia Sverige AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "62796".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655),
http://www.poolia.se Arbetsplats Poolia Office Professionals AB
Kontakt Emilia Knuters
emilia.knuters@poolia.se 070-477 85 62 Jobbnummer 6268363
Observera att sista ansökningsdag har passerat.