Servicemedveten it-tekniker till White Arkitekter
Wise IT / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Wise IT i Göteborg,
Kungälv,
Härryda,
Kungsbacka,
Stenungsund eller i
hela Sverige Nu söker White i Göteborg efter ytterligare en supportmedarbetare till sin Service Desk. Gruppen kommer då bestå av fem duktiga personer och supporterar alla Whites kontor.
Om fo ¨retaget
White är ett av Skandinaviens ledande arkitektföretag och det tredje största i Europa. Vi ägs av oss själva och är cirka 900 medarbetare på 16 kontor i Sverige, Danmark, Norge och England.
Om denna position
I rollen som it-tekniker till White kommer du vara första kontakten för it-supportfrågor, främst genom telefon. Du kommer bli en kontakt tillsammans med gruppen, som också tar ägande över ärenden som gäller operativsystem och applikationer som Whites anställda använder. Förutom att lösa de ärenden som kommer in via telefon samt mail kommer du också att registrera ärenden, analysera, prioritera, samt eskalera ärenden vidare.
Som person ska du vara väldigt självgående och van vid att ta eget ansvar över de ärenden som kommer in. Detta betyder att du ska vara båda ansvarsfull och noggrann. Men samtidigt vara en del av gruppen för att tillsammans lösa de svårare incidenterna som kan uppstå.
Vem är du?
För att kunna axla rollen som it-tekniker hos White bör du ha en utbildning inom IT-området och tidigare erfarenhet av felsökning av klientdatorer. En bred allmän dator- och programkunskap. Har du dessutom kunskap av mjukvaror som; Autodesk (i första hand Revit och AutoCAD), Office 365 och Adobe CC är detta helt klart meriterande. White använder Microsofts operativ på klienter och för de flesta servrar, just nu Windows 7 och 10 och MS server 2012.
Eftersom du kommer jobba med fokus på en hög servicenivå ska du kunna formulera dig väl både muntligt och i skrift, flytande i svenska är ett krav men också kunna kommunicera på engelska.
White jobbar och arbetar enligt processer som bygger på ITIL, så har du kunskap inom detta är det ett stort plus men inget krav.
I detta uppdrag samarbetar White med Wise IT och vill inte bli kontaktade av andra It-konsultbolag eller rekryteringsbolag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2018-03-28ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEmil Rafstedt
emil.rafstedt@wiseit.seCaroline Wallin
caroline.wallin@wiseit.seFöretagWise IT
AdressWise IT
Sveavagen 13
11157 Stockholm
KontorsadressSveavagen 13 11157, Stockholm
Jobbnummer 4052578
Observera att sista ansökningsdag har passerat.