Servicekoordinator till Hörmann Svenska AB

OnePartnerGroup Stockholm AB / Backofficejobb / Stockholm
2023-01-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicekoordinator till Hörmann Svenska AB" (publicerad 2023-02-10) ⬅️


Visa alla backofficejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos OnePartnerGroup Stockholm AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Vill du jobba för ett marknadsledande bolag med stora möjligheter att påverka och utveckla ditt arbete? Gillar du förändring och högt tempo? Då har vi en intressant tjänst för dig!
Till vår servicedivision med placering i Stockholm, söker vi nu en Servicekoordinator.

Hörmann Svenska AB grundades 1997 är ett helägt dotterbolag till det tyska familjeföretaget Hörmann KG. Idag är vi ca 130 anställda på företaget och vårt huvudkontor med lager är placerat i Örebro. På den svenska marknaden säljer vi garageportar, entrédörrar, industriportar, produkter för lastteknik och infartskontroll, drivenheter och tillbehör.

Publiceringsdatum
2023-01-13

Om tjänsten
Som servicekoordinator hos oss blir ditt huvudsakliga ansvar att skapa regional planering för service och styckemontage av industriportar. Du blir regional koordinator i ditt geografiska område och har ansvar för planering av teknikerna och vissa montörer i området.

Dina ansvarsområden innefattar bland annat: Ansvarig för att planera ut tekniker och montörer.
Fakturera utförd service på regionen.
Fakturera utförda på montage på regionen.
Sammanställa och skicka dokumentation till kunder.
Ansvara för att planera avtalsstocken på effektivt sätt, så våra kunder får det underhåll avtalet innehåller.
Planera ut service jobben på ett resurseffektivt sätt.
Ansvara för vissa inköp och hyra av material, såsom liftar.

Vi söker dig som har Minst gymnasial examen, administrativ eller ekonomisk inriktning.
Dokumenterade erfarenheter inom administrativt arbete.
Goda kunskaper i svenska och engelska, muntligt och skriftligt.
God social förmåga.
Kunna arbeta med förekommande PC-baserade stödsystem.
Har erfarenhet av service och felanmälan i befattning där utveckling av processer och rutiner ingått.
Erfarenhet från installation och service är mycket meriterande.

För att trivas i rollen är det viktigt att du är en god relationsskapare och en skicklig kommunikatör.
Vidare är du noggrann och strukturerad och har ett genomtänkt arbetssätt. I möten med kund och kollegor är du lugn och inger förtroende. Du arbetar med hög energi och är aktiv. Utöver det har du ett stort driv och gillar att ta eget initiativ.

Låter tjänsten intressant?
Vänta inte med att söka! Intervjuer samt urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. I denna rekryteringsprocess samarbetar Hörmann AB med OnePartnerGroup AB i Stockholm. Frågor om tjänsten hänvisas därför till ansvarig rekryterare Josefine Blomkvist på 072-377 51 25 alternativt josefine.blomkvist@onerpartnergroup.se.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
OnePartnerGroup Stockholm AB (org.nr 559092-8619)

Arbetsplats
Hörmann Svenska AB

Kontakt
Sofia Ahlgren
sofia.ahlgren@onepartnergroup.se

Jobbnummer
7342484

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från OnePartnerGroup Stockholm AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos OnePartnerGroup Stockholm AB: