Servicekoordinator
Ascom / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ascom i Göteborg,
Stockholm eller i
hela Sverige Ascom är ledande leverantör av trådlösa larmlösningar inom sjukvård, kriminalvård, skolor och äldrevård. Ascom växer och behöver därför förstärka sitt team inom service administration och söker därför en servicekoordinator baserad i Göteborg. Du kommer att vara ansvarig för planeringen av den dagliga planeringen verksamheten för serviceingenjörer. I dialog med våra projektledare tar du fram en utförandeplan och bokar rätt tekniker för de olika jobben.
Publiceringsdatum2017-06-30Dina arbetsuppgifterVi erbjuder ett varierande och fartfyllt jobb som ger utrymme för initiativtagande och eget ansvar. Du kommer att ha många kontakter, både externt och internt och finns det någon gång den gamla klyschan "spindeln i nätet" stämmer så är det här. Som servicekoordinator har du ett helhetsansvar för att våra leveranser koordineras och utförs på ett proffsigt sätt gentemot kund likväl som i den interna hanteringen.
I rollen som Servicekoordinator ingår taktisk planering av verksamheten avseende samordning av resurser och åtaganden med relativt långa reseavstånd för att skapa effektivitet likväl som planering av tillgängliga resursers, för hantering av ändringsorder och mindre jobb på veckobasis/månadsbasis. Fler arbetsuppgifter som förekommer är att administrera och boka förebyggande underhållsservice likväl som koordinering av tjänster utförda av externa parter.
KvalifikationerVi söker dig som vill arbeta i en dynamisk organisation och i en händelserik miljö. För att trivas i rollen ska du ha ett starkt eget driv, en vilja att utvecklas och att tillsammans med teamet lösa problem och utarbeta kreativa lösningar. Du tycker om att ha kundkontakt och har fingertoppskänsla vad gäller service. Det är viktigt att du sätter värde på kvalitet och god kommunikation, då du har många kontaktytor både internt och externt. Vidare har du en mycket god struktur i ditt arbete samt har kapacitet att driva flera arbetspaket parallellt med varandra. Som person är du också engagerad, kreativ och initiativtagande.Då kommunikation är en central del av jobbet, är det ett krav att du är flytande i svenska samt har goda kunskaper i engelska.
Din bakgrund är lämpligen en administrativ utbildning med innehåll av exempelvis ekonomi och/eller planering, men relevant praktisk erfarenhet värderas också högt.
Ansökan
Har du några frågor kring rekryteringsprocessen kontakta Klara Franson, HR Recruitment Specialist, 031-559307. Har du frågor kring tjänsten kontakta Niclas Holmblad, Manager Service Business, 031-559481.
Tjänsten ska tillsättas så snart som möjligt och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Sista ansökningsdag är 24.e Juli. Vi ser fram emot din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
dagtid, mån-fre löpande
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-07-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKlara Franson
FöretagAscom
AdressAscom
Grimbodalen 2
41753 Göteborg
KontorsadressGrimbodalen 2
Jobbnummer 3585244
Observera att sista ansökningsdag har passerat.