Servicekoordinator

Schneider Electric / Administratörsjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Schneider Electric i Sollentuna, Upplands Väsby, Solna, Stockholm, Södertälje eller i hela Sverige

Då vår nuvarande servicekoordinator går på föräldraledighet söker vi en ersättare med start i början av februari 2013, till och med januari 2014 och med möjlighet till förlängning. Tjänsten är placerad på vårt kontor i Sollentuna.
I din roll som Servicekoordinator kommer du att ingå i affärsområdet IT Business (ITB), som framförallt arbetar med lösningar för avbrottsfri strömförsörjning, kylning och övervakning för datahallar och serverrum. Du kommer att arbeta inom serviceavdelningen som ansvarar för att planera installationer samt koordinera inkommande servicejobb av våra produkter och tjänster.
Som servicekoordinator är du spindeln i nätet i serviceteamet och ansvarar för det administrativa arbetet. Du är en viktig kontakt utåt mot kunderna och fungerar som en stödfunktion internt gentemot teknikerna som är ute på fältet.
Din vardag kommer att variera, men löpande arbetsuppgifter är att sälja service, reservdelar och batteribyten, inköp av material och tredjeparts-tjänster, ansvar för logistiken, försäljning av serviceavtal samt fakturering av servicejobb och avtal. Du ansvarar för att våra olika IT-system har aktuell information gällande kunder, avtal och produkter.
Rollen ingår i en grupp på totalt 8 personer, som förutom dig består av 6 serviceingenjörer och en servicechef, med vilka du kommunicerar dagligen. Vi är idag det lilla affärsområdet i det globala företaget, stämningen är prestigelös, det är högt i tak och råder en stark kultur av samarbete.

Publiceringsdatum
2012-12-10

Kravprofil för detta jobb
För att vara framgångsrik hos oss tror vi att du som lägst har gymnasieutbildning med inriktning ekonomi eller teknik. Du kan tidigare ha arbetat i en supportfunktion, exempelvis som teknisk kund- eller säljsupport och vill nu ta steget till en varierande support/koordinatorroll.
Då engelska är vårt koncernspråk är det viktigt att du känner dig trygg i dina kunskaper. Du behärskar även Officepaketet.
Som person är du självgående och trivs i en miljö med stundtals högt tempo. Du är strukturerad, noggrann och fungerar bra som lagspelare. Du är intresserad av sälj och bekväm med att ha mycket kundkontakt.
Vårt erbjudande
Du erbjuds ett självständigt arbete med frihet under ansvar. Vi kan erbjuda dig med rätt kvalifikationer och inställning, arbete i ett internationellt marknadsledande företag med god lönsamhet och intressanta utvecklingsmöjligheter samt trevliga arbetskamrater.

Kontaktperson för detta jobb
Frågor om tjänsten besvaras av Filippa Söder, 08-6238532.
Vid frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta Dina Zadeh, HR, 072-543 07 85

Så ansöker du
Vi bearbetar ansökningar löpande och ser gärna att du anmäler ditt intresse snarast.
Läs mer och sök tjänsten på www.schneider-electric.se/jobb
Välkommen!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-12-29
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Dina Zadeh 0725430785

Företag
Schneider Electric

Adress
Schneider Electric
Jägershillgatan 18
61129 Nyköping

Jobbnummer
1413369

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Schneider Electric

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Schneider Electric: