Servicekoordinator
Randstad AB / Inköpar- och marknadsjobb / Upplands Väsby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Upplands Väsby,
Sollentuna,
Täby,
Upplands-Bro,
Vallentuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Randstad AB i Upplands Väsby,
Sollentuna,
Täby,
Upplands-Bro,
Vallentuna eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2023-02-20Dina arbetsuppgifterOm du har en kommunikativ förmåga och gillar att ha många bollar i luften är detta en roll för dig. Zeppelin Sverige AB söker just nu en servicekoordinator till deras team i Upplands Väsby. Som servicekoordinator är målet att boka ut service på diverse maskiner. Du kommer få ha mycket kontakt med kunder och interna kollegor samtidigt som du får möjligheten till ett varierande arbete där du själv driver dina uppdrag och bokningar framåt samt löser de eventuella problem som dyker upp på vägen.
Start: Omgående och i 6 månader. Finns goda chanser till förläning samt att bli rekryterad inom bolaget
Omfattning: Heltid, mån-fre, 7-16
Arbetsgivare: Randstad AB
Plats: Jupitervägen 10, 194 43 Upplands Väsby. Fri parkering och nära till bussförbindelser.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Du ansöker på
www.randstad.se, senast 2023-02-26. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Lisa Löfdahl på
lisa.lofdahl@randstad.se.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansvarsområden
Rollen ingår i deras centrala servicebokning som supporterar verkstäderna med att proaktivt ringa upp avtalskunder vars maskiner närmar sig ett serviceintervall. Funktionen ansvarar för att bäst lämpade mekaniker ska befinna sig vid rätt tid, vid rätt maskin och ha fått med sig rätt reservdelar. Du följer även upp de uppdrag och bokningar som du ansvarar för. Det gäller därför att vara lösningsorienterad, initiativtagande och strukturerad samtidigt som du har en god kommunikativ förmåga. Det krävs en hel del förarbete inför bokningen av service så struktur och systematiskt arbete krävs i förarbetet.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat, men inte enbart, bestå av:
Ringa avtalskunder vars maskiner närmar sig ett serviceintervall och boka in service.
Löpande hantera inkommande serviceförfrågningar via telefon och e-mail.
Ansvar för allt som behöver vara på plats för bokad service, bl. a boka in bäst lämpade mekaniker i mekanikerschemat, skapa arbetsorder och underlag för beställning av reservdelar
Daglig kontakt med den lokala arbetsledningen på de verkstäder vi har uppdrag att boka service för, våra servicemekaniker och avtalskunder
KvalifikationerFör att trivas och klara av arbetet ser vi gärna att du är:
Social och öppen
Teamplayer som hjälper till där det behövs men också tar ansvar för sitt egna arbete
Kommunikativ och har erfarenhet av kundkontakt, specifikt via telefon.
Strukturerad och ta eget ansvar för ditt arbete
God teknisk förståelse
God kunskap i Officepaketet
Lätt för att hantera olika system
God kunskap i svenska och engelska i tal och skrift
Det är även meriterande om du har:
Bakgrund inom entreprenad/fordonsbranschen är meriterande
Haft en säljande eller supporterande roll tidigare
Zeppelin Sverige AB är ett stort bolag som växer. Det finns därför möjligheter för den som vill att utvecklas och fortsätta inom bolaget.
Om företagetMed över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-02-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "201425566".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Randstad AB (org.nr 556242-1718)
Arbetsplats Randstad
Kontakt Lisa Löfdahl
Lisa.lofdahl@randstad.se Jobbnummer 7465903
Observera att sista ansökningsdag har passerat.